افکارنیوز: به گزارش خبرنگار آيينوانديشه باشگاه خبري فارس توانا محمدهادي ايازي در افتتاح نخستين جشنواره قرآني غرب تهران كه هنگام افطار در محل جشنواره برگزار شد، اظهار داشت: توجه به مسائل اجتماعي و فرهنگي يكي از مسائلي است كه در مديريت شهري بايد مورد توجه قرار گرفته كه متأسفانه در سالهاي گذشته فراموش شده است.
وی افزود: ‌ شهرداری تهران زمانی می‌تواند در زمینه فرهنگی و اجتماعی موفق باشد که اقدامات شهرداری با موافقت شهروندان روبه‌رو شود.
ایازی با بیان اینکه شهرداری تهران براساس راهبرد و دیدگاه شهردار تهران به مقوله فرهنگ و فرهنگسازی توجه خواهد داشت، افزود: همزمان با آغاز ماه رمضان برنامه‌های بسیاری با توجه به مسائل قرآنی در سطح شهر تهران در حال برگزاری است.
وی گفت: یکی از موضوعاتی که باید در جامعه اسلامی و به طبع آن شهر تهران به عنوان پایتخت و ام‌القرای جمهوری اسلامی مدنظر قرار گیرد فعالیت دینی و قرآنی است.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان کارناوال شادی رمضان در شهر تهران راه‌اندازی شد، اظهار داشت: هدف از اجرای کارناوال شادی این است که مردم و جوانان در ماه رمضان مطابق موازین اسلامی به شادی بپردازند.
وی با اشاره به اینکه همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان مردم کشورهای اسلامی لباس نو خریده و شادی می‌کنند، خاطرنشان کرد: اسلام دین شادی است و باید در اعیاد مذهبی مطابق با موازین اسلامی و با اقداماتی به مردم را شاد کرد.
ایازی ادامه داد: هزار و ۵۰۳ مؤسسه قرآنی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۰۸ مؤسسه در شهر تهران قرار گرفته که با این مؤسسات صحبت شده که در ناحیه‌های شهر تهران برنامه‌های مختلف قرآنی اجرا کنند.
وی گفت: شهرداری تهران ۳۷۴ دارالقرآن در ۳۷۴ محله تهران برپا خواهد کرد تا مانند گذشته مکتب قرآنی احیا شود.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: شهرداری تهران بزرگترین مجموعه قرآنی به وسعت ۶۰ هزار متر مربع احداثخواهد کرد تا مسابقات و برنامه‌های قرآنی در آن برگزار شود.
ایازی گفت: چنانچه فرهنگ هویت‌مدار گذشته را احیا کنیم آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا خواهد کرد.
بنابراین گزارش این جشنواره هر روز ساعت ۱۸ شروع و تا ۲۳:۳۰ دقیقه ادامه خواهد داشت و حدود ۱۰۰ غرفه با موضوعات انتشارات قرآنی و بخش‌های متنوع تفریحی و آموزشی در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.
علاقمندان می‌توانند به نشانی میدان المپیک، شهرک چشمه، ‌نمایشگاه قرآنی مراجعه و از نمایشگاه بازدید کنند.