افزایش توانمندی‌ ایران با افزایش تحریم‌ها

هاشمی:
تحریم‌های غرب توانمندی‌ها و سطح صنعت را در کشور بالا برده است

سید حسین هاشمی نماینده مردم میانه و رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید علیه کشورمان گفت: در طول عمر ۳۱ ساله انقلاب، ما محدودیت‌ها و تحریم‌های متنوع و مختلفی داشته‌ایم ولی در عین حال دستاوردهایی نیز به وسیله همین تحریم‌ها حاصل شده است.

وی افزود: یکی از دستاوردهای تحریم‌های ۳۱ ساله علیه کشورمان این است که توانمندی‌های داخلی و سطح صنعت در کشور بسیار بالا رفته و در بخش‌های مختلف دانشمندان و متخصصان کشورمان از مرحله فکر به تولید رسیده‌اند، این یقینا دستاوردی بزرگ است.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: در شرایط فعلی و مطرح شدن تحریم‌های جدید به نظر می‌رسد که دستگاه‌ها باید راهبردی مشخص برای مواجهه با این تحریم‌ها را در دستور کار اصلی خود قرار دهند البته باید نقش مردم که در طول جنگ تحمیلی با حمایت مالی و جانی خود از انقلاب صیانت کردند را نیز در موضوع مقابله با تحریم‌ها پررنگ‌تر کرد.

هاشمی ادامه داد: باید کاری کنیم که مردم سرمایه‌های خود را به بخش تولید هدایت کرده و در واقع منابع مالی مورد نیاز سرمایه‌گذاری‌ها در بخش تولید را مردم با سرمایه‌های کوچک، متوسط و بزرگ خود باید پوشش دهند.

وی خاطرنشان کرد: زمینه‌سازی و فرهنگ‌سازی در این باره بخش عمده‌ای از مقابله با تحریم‌ها خواهد بود البته مردم و واحدهای صنعتی باید در نحوه مصرف دقت بیشتری کرده و در حد نیاز از کالاها استفاده کنند، این اقدام نوعی پیشگیری خواهد بود و حرکت غرب علیه کشورمان را بسیار کند کرده و آن را به سمت شکست یا غیرفعال بودن هدایت می‌کند.

نماینده مردم میانه در مجلس در ادامه اظهار داشت: تحریم‌ها مربوط به یک‌سری اقلام و کالاها هستند لذا باید بنابر ضرورت نسبت به خرید کالاها اقدام کرده و نباید در بخش‌هایی که تحریم نشده‌ایم علاقه به خرید کالا نشان دهیم. البته وزارتخانه‌های بازرگانی، صنایع و جهاد کشاورزی باید کالاهایی را که در مورد آنها نباید واردات صورت بگیرد را نیز مشخص کنند.

هاشمی در ادامه گفت: همانطور که مردم در جریان جنگ تحمیلی مقابله با دشمنان را هدایت کرده و نتیجه مدنظر حاصل شد باید همان اراده را نیز در میان مردم به وجود بیاوریم؛ در واقع پشتوانه مردمی باعثشکست تحریم‌های جدید علیه کشورمان خواهد بود.
انتهای پیام / ب.