به گزارش روزنامه وطن امروز ؛احمد صادقی گفت: وام ودیعه مسکن به متقاضیانی پرداخت میشود که قصد احداث و نوسازی مسکن در بافت فرسوده را دارند بنابر این طی مراحل کارشناسی از تمام استانهای کشور حداقل و حداکثر این وام نیز مشخص شد. وی ادامه داد: در آخرین جلسه شورایعالی مسکن به دلیل عدم حضور وزیر مسکن و شهرسازی، تصویب پرداخت این مبلغ به تأخیر افتاد بنابر این در ۲ هفته آینده مبلغ یاد شده (۴ میلیون تومان تا ۱۲ میلیون تومان) به تصویب خواهد رسید.
وی با بیان اینکه وام ودیعه سود ندارد تصریح کرد: بازپرداخت وام ودیعه مسکن پس از ۲ سال خواهد بود و فرد متقاضی پس از دریافت وام باید مبلغ را به صورت یکجا بازگرداند و از زمانی که شهرداری با پروانه ساخت موافقت کرد عملا پرداخت وام آغاز می‌شود. به گفته وی، درصدد هستیم تا متقاضیان این وام دیگر برای دریافت وام ضامن ارائه نکنند و تنها همان زمین موردنظر که در رهن قرار می‌گیرد کافی باشد. صادقی گفت: برای تعیین حداقل و حداکثر این وام، از معاونت ساختمان و مسکن وزارت مسکن استعلام گرفته شده و این مبلغ‌ها نهایی شده است. معاون وزیر مسکن و شهرسازی تأکید کرد: افرادی که واحد مسکونی آنها در بافت فرسوده قرار دارد، اگر قصد ساخت و ساز داشته باشند می‌توانند با در دست داشتن قرارداد اجاره و پروانه ساختمان از شهرداری برای دریافت وام به بانک مسکن مراجعه کنند.
وی افزود: وام ۴ میلیون تومانی مربوط به شهرهایی است که اجاره مسکن در آنجا پایین است و به تناسب شهرها این مبلغ اضافه میشود و در نهایت به کلانشهرها و بویژه شهر تهران که وام آنها ۱۲ میلیون تومان است میرسد. به گفته وی، بانک مرکزی با پرداخت این وام موافق است و بودجهای بالغ بر حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است.