افکارنیوز: به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس،سردار مهر علي باران چشمه پيرامون اظهارات رئيس فدراسيون بسکتبال در پي نتايج ضعيف در مسابقات چين افزود:صدور مجوز خروج از کشور ورزشکاران عضو تيم هاي ملي با همکاري سازمان هاي تابعه نيروهاي مسلح اعم از ارتش،سپاه پاسداران،نيروي انتظامي و وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح بدون هيچ مشکلي توسط تربيت بدني نيروهاي مسلح صادر شده و طي دو سال گذشته نيز هيچ مشکلي در اين خصوص وجود نداشته است.

وی افزود: در برخی موارد با تعامل و پیگیری تربیت بدنی نیروهای مسلح و همکاری سایر سازمان های ذیربط ترتیبی اتخاذ شد تا ورزشکارانی که با مشکل خروج از کشور مواجه بودند از فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) نیز مشکلات آنان برطرف گردید.

رئیس تربیت بدنی نیروهای مسلح تصریح کرد: ستواندوم وظیفه جواد داوری از خرداد ماه سال جاری به خدمت سربازی اعزام شد که در طی مدت آموزش نیز دو مرحله برای نامبرده ماموریت ورزشی صادر و در اختیار فدراسیون بسکتبال قرار گرفت و در اواخر تیرماه نیز در معیت تیم ملی بسکتبال به مسابقات جام استانکویچ چین اعزام شد.

وی با اشاره به اینکه عدم حضور چهار ماهه جواد داوری در تمرینات تیم ملی برای تربیت بدنی نیروهای مسلح برابر اسناد و مدارک موجود غیر قابل قبول است، خاطرنشان کرد: محمد حسن زاده تا کنون اقدامی جهت اعزام به خدمت مقدس سربازی خود انجام نداده و لذا برابر قانون و مقررات مجوز خروج از کشور نامبرده با مشکل مواجه بوده و موضوع به این اداره هیچ ارتباطی ندارد.

سردار باران چشمه در خصوص وضعیت سربازی ارسلان کاظمی نیز گفت: وی قبل از فرا رسیدن سن مشمولیت از کشور خارج شده و در آمریکا مشغول به تحصیل می باشد و لذا ورود و خروج وی هیچ ارتباطی با نیروهای مسلح نداشته و می بایست از طریق وزارت علوم و فن اوری پیگیری گردد.

وی در پایان تأکید کرد: تربیت بدنی نیروهای مسلح آمادگی کامل دارد تا در اعزام ورزشکاران عضو تیم های ملی برابر مقررات تعیین شده همکاری لازم را با همه فدراسیون های ورزشی به عمل آورد.

رئیس تربیت بدنی نیروهای مسلح از مسؤولان فدراسیون ها و دست اندرکاران تیم های ملی خواست در مصاحبه های مطبوعاتی خود اصل انصاف، عدالت و صداقت را رعایت نمایند.