این سریال ها با تکنیک های پیشرفته ای تولید شده اند و بازیگران و سناریوی عالی دارند. موضوعات این سریال ها نیز همیشه محل اختلاف بوده و برای بینندگان کشورهای عربی تازگی دارد.این روند به معنی باز کردن راه برای برقراری امپراتوری توسعه طلبانه ایران است.
به گزارش افکارنیوز به نقل از عصر ایران، در این گزارش آمده است:
ایران مسیر جدیدی را برای ورود به ذهن شهروندان کشورهای عربی کشف کرده و این مسیر، پخش سریال های دراماتیک است؛ شهروندان عرب جذب همه نوع سریال هایی می شوند، از سریال های مکزیکی گرفته تا سریال های ایرانی، ترکی و کره ای.

این شهروندان همچنین می توانند با تمامی موضوعات درام از درد عشاق تا ایثارگری مبارزان، از اقدامات جنایتکاران تا زندگی پیامبران و قدیسان همراهی کنند.

آنچه این روزها در تلویزیون های عربی مشاهده می کنیم تهاجم سریال های درام ایرانی به شبکه های ماهواره ای عربی هستیم. سریال های ایرانی دوبله شده به عربی و برگرفته شده از ادیان آسمانی البته از دیدگاه شیعه که تجسم شخصیت پیامبران و صحابه وحواریون را مجاز می داند.

در عین حال باید گفت اقبال شبکه های ماهواره ای عربی به سریال های ایرانی دارای توجیه هایی است. این سریال ها با تکنیک های پیشرفته ای تولید شده اند و بازیگران و سناریوی عالی دارند. این سریال ها همچنین با بهای مناسبی عرضه می شوند. موضوعات این سریال ها نیز همیشه محل اختلاف بوده و برای بینندگان کشورهای عربی تازگی دارد.

سریال های ایرانی در روزهای آینده، به سلاح دیگری از مجموعه سلاح های ایران برای در اختیار گرفتن ذهن و ذائقه شهروندان کشورهای عربی تبدیل خواهد شد. سریال های ایرانی نسبت به همتایای مکزیکی، کره ای و ترکی خود متمایزند. این سریال ها، اندیشه های اعتقادی متفاوت از عقیده اکثریت ببینندگان این سریال ها، عرضه می کنند.

این روند به معنی باز کردن راه برای برقراری امپراتوری توسعه طلبانه ایران است. امپراطوری که نشانه های آن در عراق، منطقه خلیج فارس، لبنان و یمن در حال ظهور است.

هنگامی که ایران مجموعه ای از شبکه های ماهواره ای به زبان عربی راه اندازی می کند تا اهداف سیاسی، تمدنی و عقایدی خود را گسترش دهد و تنش های مذهبی را هوشمندسازی کند و به هویت کشورهای عربی حمله کند و تاریخ و سمبل های آنها را زیرسوال ببرد به این نتیجه می رسید که این گفتمان نیازمند تسهیلاتی برای حمله به ذهن شهروندان کشورهای عربی است که این موضوع را در سریال های درام می یابد تا از آن در خدمت اهداف خود در منطقه استفاده کند.

اقدام ایران برای راه اندازی شبکه ماهواره ای ویژه نمایش فیلم و سریال های درام دوبله شده به زبان عربی نیز اقدام دیگری در مسیر تهاجم رسانه ای و فرهنگی علیه کشورهای عربی است.

سریال های ایرانی در شبکه های عربی

مدتی است که سریال های ایرانی با دوبله عربی از برخی شبکه های عربی پخش می شوند. پیش از این فیلم یوسف پیامبر از شبکه ماهواره ای " او تی وی " لبنان پخش شد. همچنین پخش فیلم ایرانی حضرت مسیح نیز از شبکه های المنار و ان بی ان لبنان آغاز شد اما با اعتراض علمای مسیحی در این کشور، متوقف شد.

همچنین هم اکنون سریال های ایرانی یوسف پیامبر، حضرت مسیح و حضرت مریم نیز از شبکه های کشور تونس در حال پخش است.