به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، ابوالقاسم باروح اظهار داشت: ساعت ۳:۱۰ بامداد بیست و ششم مرداد ماه یک مورد نزاع منجر به قتل به سیستم فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد و تیم گشت کلانتری ۱۳ این شهرستان با توجه به هماهنگی‌های به‌ عمل آمده از طریق مرکز فرماندهی و کنترل پلیس شهرستان، به ‌محل مورد نظر اعزام شد.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی در بررسی محل حادثه که منزلی مسکونی در خیابان نور نیشابور بود با جسد سوخته صاحب‌خانه در داخل پارکینگ ساختمان و پیکر نیمه جان همسر و کودک چهار ساله‌اش مواجه شدند که در نتیجه زن جوان و کودک خردسال بلافاصله به بیمارستان انتقال و تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفتند.

وی ادامه داد: با انتقال جسد مرد ۳۲ ساله به پزشکی قانونی، تحقیقات وسیعی درباره کشف راز این جنایت هولناک آغاز شد و اما این راز همچنان در سینه تنها شاهدان عینی حادثه که قادر به بازجویی نبودند، پنهان ماند.

وی با بیان اینکه پلاک ایران ۱۱ تنها سرنخ پرونده بود، گفت: با انجام تحقیقات از اهالی محل، چند نفر اظهار داشتند که شب گذشته یک دستگاه خودروی تویوتا کمری مشکی رنگ به سریال پلاک ایران ۱۱ را که مقابل منزل علی‌رضا پارک بوده، مشاهده کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با به‌ دست آمدن این سرنخ ساعت ۴:۰۱ بامداد طرح مهار در دستور کار تیم‌های گشت و تامین فرماندهی انتظامی شهرستان نیشابور قرار گرفت و تمام محور‌های مواصلاتی این شهرستان نیز تحت کنترل و مراقبت‌ دقیق قرار گرفت.

وی افزود: تیم‌های گشت و عملیات فرمانده انتظامی نیشابور در حال اجرای طرح بودند که ساعت ۶:۱۰ بامداد، سه ساعت پس از وقوع جنایت ماموران کلانتری ۱۳ قدس در بولوار جانبازان این شهر یک دستگاه خودروی سواری تویوتا کمری مشکی رنگ با شماره سریال پلاک ایران ۱۱ را مشاهده کردند و در اقدامی ضربتی قبل از آنکه راننده آن برای فرار اقدامی بکند، او را دستگیر کردند.

وی یادآور شد: فرد مظنون پس از انتقال به کلانتری قصد داشت با تناقض‌گویی‌هایش تحقیقات پلیسی را از مسیر خود منحرف کند اما با توجه به وجود آثار ضرب و جرح و درگیری بر روی سر و صورتش، ناچار به بیان حقیقت شد و پرده از جنایت هولناک خیابان نور برداشت.

وی درباره اعترافات متهم به ‌نام حسین در بازجویی‌های پلیسی اظهار داشت: قاتل ۴۱ سال سن داشته و ساکن تهران بوده که چهار سال قبل مقتول به ‌نام علی‌رضا در شرکت قاتل کار می‌کرده است که در آنجا با همسر مقتول آشنا می‌شود.

به گفته وی متهم سه سال قبل با علی‌رضا تسویه حساب می‌کند و همراه خانواده‌اش به نیشابور می‌آید و در این مدت حسین چند بار به نیشابور آمده‌ بود.

وی اضافه کرد: شب گذشته هم حسین با مقتول در خانه‌اش بوده است که به خاطر برخی مسائل با هم درگیر می‌شوند و حسین، علی‌رضا را به قتل می‌رساند؛ در این لحظه همسر و فرزند مقتول می‌آیند که قاتل آنها را با چاقو مجروح می‌کند و به گمان اینکه مرده‌اند پا به فرار می‌گذارد و به‌ خاطر اینکه حالش خوب نبوده و نمی‌توانسته رانندگی کند، صبر می‌کند تا روز برسد که در نهایت توسط پلیس شناسایی و دستگیر می‌شود.