نادر قاضيپور گفت: درباره معامله بلوك ۱۸ درصدي سهام ايران خودرو دو نظريه وجود دارد، كميسيون صنايع معتقد است اين معامله تنها واگذاريي بود كه به خصوصيسازي نزديكتر بود، اما شوراي رقابت معتقد است خريدار همان فروشنده است.

به گزارش ایسنا، این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، شورای رقابت را عامل مخالفت با معامله بلوک ۱۸ درصدی سهام ایران خودرو دانست و افزود: شورای رقابت خواستار مشخص شدن سهم خریداران از بلوک ۱۸ درصدی سهام ایران‌خودروست تا پس از آن معامله را قطعی اعلام کند. این اقدام شورای رقابت، موجب اجرای قانون و شفاف‌سازی می‌شود ضمن آن‌که فروشنده نباید خود خریدار باشد.

این عضو شورای رقابت با طرح برخی ابهامات، با مطرح کردن این پرسش که «چند درصد از سهام بانک کارگزاری که سهام را خریداری کرده، متعلق به ایران خودروست؟» افزود: از این رو به اعتقاد بنده قطعی نشدن معامله بلوک ۱۸ درصدی سهام ایران خودرو هیچ حاشیه‌ای ندارد، زیرا در شورای رقابت قضات، حقوقدانان و مسوولانی حضور دارند که منافع نظام را دنبال می‌کنند.

نماینده‌ی مردم ارومیه در خانه‌ی ملت، قطعی شدن معامله‌ی بلوک ۱۸ درصدی سهام ایران خودرو را منوط به مشخص شدن خریداران سهام دانست.

وی با اشاره به مباحثمطرح شده درباره‌ی معامله‌ی بلوک ۱۸ درصدی سایپا، با بیان این‌که سازمان خصوصی‌سازی و سازمان بورس تاکید داشت که این سازمان سهام را واگذار می‌کند و شورای رقابت اگر نظر مخالفی داشته باشد معامله را قطعی نکند، ‌افزود: جلسه‌ی مشترکی با حضور وزرای اقتصاد و دارایی و دادگستری و سایر اعضای شورای بورس برگزار شد و بنده گفتم مجلس این استدلال را قبول ندارد چرا که به نفع نظام و انقلاب نیست.

وی تاکید کرد: سازمان خصوصی‌سازی قبل از واگذاری شرکت‌ها باید صلاحیت خریداران را ارزیابی و سپس واگذار کند.

قاضی‌پور خاطرنشان کرد: نتیجه‌ جلسه‌ فوق منجر به قانونمندی مسوولان سازمان خصوصی‌سازی، سازمان بورس و خریداران سهام ایران خودرو و سایپا می‌شود. آقایان باید به حرف شورای رقابت گوش کنند.

وي با طرح سوالي مبني بر اينكه شوراي رقابت ميپرسد پول خريداران اين سهام از كجا تامين شده است؟ گفت: مسوولان اين سازمان ميگويند خريدار سهام را پس از انجام معامله ميشناسيم نه قبل از آن لذا اين ابهامات بايد پاسخ داده شود.