حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی که یک نقطه عطف و آغاز ظهور امام عصر(عج) به شمار می‌آید یک انقلاب معجزه‌آسا بود که با تحلیل‌های علمی غیرقابل توجیه است و امروز هم دیدید که مردم مصر در برابر اسرائیل ایستادند و بحمدالله توانستند فرعون زمانشان را بیرون کنند و این اتفاقی نیست که این امر در ۲۲ بهمن رخ می‌دهد، این ایام‌الله است و به خاطر آن باید سجده شکر به جا آورد.

وی با بیان این‌که مهمترین مساله انقلاب ما لا اله بود، توضیح داد: یعنی اول دیو را بیرون کردیم؛ یک رژیم وابسته به غرب که اراده‌ای نداشت و مامور بود فرهنگ غرب را تحمیل کند، از نظر اقتصادی و نظامی مستشاران بیگانه بودند که این ملت را چپاول می‌کردند.

صدیقی ادامه داد: شرق و غرب هم چون در اینجا سهم می‌گرفتند محکم هوای شاه را داشتند، اما این اجتماع عظیم با رهبری بی بدیل امام خمینی(ره) باران رحمتی بود که راه را برای تحقق آرمان‌های دین هموار کرد.

وی با بیان این‌که شاید کمتر کسی به تطهیری که انقلاب به وجود آورده ایمان داشته باشد، افزود: در آن زمان افراد نالایق سر کار بودند. از شکوفایی استعدادها جلوگیری می‌شد و جوان‌ها نمی‌توانستند مانند امروز ارزشمند بودنشان را نشان دهند. در مسجدهای دانشگاه مشتری نبود و فرهنگ دین به طور کلی به انزوا کشیده شده بود و صدها از این نوع ننگ‌ها؛ که جوان‌های امروز باید بخوانند که انقلاب چه کرد.

صدیقی با تاکید بر اهمیت نقش رهبری در پیروزی انقلاب اسلامی افزود: در مشروطیت، علما و مردم نقش داشتند اما ببینید که کار به کجا کشید که شیخ فضل‌الله سر دار رفت و از دیگ مشروطیت رضاخان بیرون آمد، اما در انقلاب اسلامی این رهبری امام خمینی(ره) بود که سحر غرب و شرق را باطل کرد و با شعار آزادانه نه شرقی، نه غربی ثابت کرد که در شرق و غرب عدالت و آزادی وجود ندارد.

وی از احیای اسلام ناب محمدی به عنوان دیگر اثر پیروزی انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: این بیداری اسلامی است که تولد مبارکی بود و نتیجه آن تکثیر جریان‌هایی همچون حزب‌الله در لبنان و ‌انتفاضه در فلسطین است که امروز این شعله گرفته است و می‌رود که ریشه استبداد و فساد و ضددینی را در همه جای عالم بسوزاند.

صدیقی با بیان این‌که هویت بخشی مسلمانان از دیگر آثار پیروزی انقلاب اسلامی بود، افزود: هر کسی که در هر جای جهان به این که مسلمان است افتخار می‌کند و این هویت دادن به مسلمانان از آثار و برکات این راهی بود که امام(ره) جلودار آن بودند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران افزود: برای جدایی دین از سیاست، ۴۰۰ سال دنیای غرب کار کرد تا بگوید که دین در زندگی بشر نقش ندارد و مخصوص عبادت گاه‌هاست، اما این امام(ره) بود که ثابت کرد دین جهاد دارد، اقتصاد دارد و مدیریت دینی کارآمد است که شرق و غرب در مقابل آن به زانو در آمده‌اند.

وی از خودباوری به عنوان دیگر اثر انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: بحمدالله جوانان و اساتید ما باورشان شده که می‌توانند راه صدساله را یک شبه بروند. این افتخار ماست که دانشمند هسته‌ای ما اهل نماز شب و سحر است.

صدیقی با اشاره به حرکت ضد استبدادی مردم مصر افزود: سال گذشته دیدیم عده‌ای در جریان فتنه شعار نه غزه، نه لبنان سر می‌دادند اما ۹ دی و ۲۲ بهمن سال گذشته شما کار را تمام کرد.

وی در بخشی از سخنان خود خطاب به مردم مصر گفت: ایران برای شما نمونه خوبی است. ما افتخار می‌کنیم که رهبری ما را به عنوان امام خامنه‌ای یاد می‌کند و آرزوی داشتن چنین رهبری را در دل نگه نمی‌دارد و آن‌را به زبان می‌آورد. آنها باید تجربه ایران را به کار برند، اتحاد خودشان را حفظ کنند و از اتفاقات گوشه و کنار با هوشیاری عبور کنند.

وی با بیان این‌که نباید تنها بیرون رفتن مبارک برای مردم مصر ملاک باشد، گفت: هر حکومتی که حامی اسرائیل است و حکومتی که ملتش را تحقیر کرده امروز پایان راهش را طی می‌کند و به زودی این نوع حکومت‌ها سرنگون خواهند شد. در آنجا هم از دانشمندان و علمای الازهر توقع می‌رود در صحنه حضور داشته باشند که جریانی شبیه جریان غرب مردم را اسیر نکنند.

صدیقی در پایان با تاکید بر اهمیت حفظ وحدت گفت: امروز می‌بینید ملت‌های دیگر شما را الگو گرفته‌اند. مقام معظم رهبری خودشان پیش گام وحدت هستند و مسوولان این کشور هم باید زیر این پرچم باشند و مردم نظام و مسوولان با هم این خط را تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) ادامه دهند.

انتهای پیام