به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، کامران دانشجو، وزیر علوم در دیدار با بیش از ۵۰ نفر از اعضای فراکسیون دانشگاهیان مجلس با اشاره به اینکه در راستای اسلامی شدن دانشگاهها تاکنون ۲۴دانشگاه تک جنسیتی در کشور راهاندازی شده است، تصریح کرد: ایجاد یک دانشگاه دخترانه در هر استان امکان انتخاب داوطلبین را بیشتر تسهیل میکند.

وی تاکید کرد: اسلامی شدن دارای ابعاد شکلی ظاهری همانند مناسبات دانشجویان و دانشگاهیان با یکدیگر و ابعاد ماهوی همانند محتوای دروس دانشگاهی است و باید به این دو موضوع توجه داشت. وزیر علوم خاطرنشان کرد: هر چند ماهیت اصل است اما نمی‌شود به این بهانه به شکل توجه نکرد، همانطور که دستورات دینی و حتی عبادات نیز هم ماهیت دارد و هم شکل آن مشخص است.

منع پذیرش بدون آزمون در تحصیلات تکمیلی
علاوه بر این معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با صدور مصوبه‌ای، ممنوعیت پذیرش بدون آزمون دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی را به استثنای مربیان و بورسیه ها اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، در مصوبه ای که معاون آموزشی وزارت علوم به تازگی ابلاغ کرد، آمده است: به منظور رعایت عدالت در پذیرش دانشجو یادآور می‌شود که پذیرش دانشجو برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی صرفا از طریق شرکت و قبولی داوطلبان در آزمون سراسری ورود به دوره کارشناسی ارشد و آزمون نیمه متمرکز برای ورود به دوره دکترا امکان پذیر است.

بر این اساس، پذیرش مستقیم داوطلبان تحصیل در دورههای تحصیلات تکمیلی چه در واحد اصلی و چه در پردیسهای دانشگاهی خارج آزمونهای سراسری یا کسب معرفی نامه از شورای مرکزی بورس مجاز نیست و مدارک تحصیلی این قبیل پذیرفته شدگان - در صورت پذیرش و ادامه تحصیل - از نظر وزارت علوم مدارکی غیر رسمی و فاقد امکان ارزشیابی است.