اظهارت موهن اکبر گنجی درباره امام زمان(عج)

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، اکبر گنجی درگفتوگو با تلوزیون فارسی بی بی سی، اندیشه مهدویت را برگرفته از مسیحیت خواند و گفت: هیچ دلیلی مبنی بر وجود امام زمان(عج) وجود ندارد.

وی همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه اظهار داشت: «ائمه شیعه نه معصوم و نه واسطه فیضند، بلکه فقط آدم‌هایی عالم و دانشمند بوده‌اند.» وی در ادامه قرآن را نیز سخنان الهی ندانست و تاکید کرد: «قرآن سخنان پیامبر اسلام است.»

* ایسنا: «پیکر پاک شهید علی محمدی تشییع شد. حاضران در این مراسم با شعارهای " مرگ بر آمریکا "، " مرگ بر اسرائیل "، " حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست "، " ای رهبر آزاده، آماده ایم آماده " و " ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند " در این برنامه شرکت کرده و در نهایت پیکر این شهید را در امام زاده چیذر تهران به خاک سپردند.»

* مجتبی واحدی سردبیر روزنامه آفتاب یزد در سرمقاله این روزنامه از سمت خود استعفا داد و نوشت: " اینجانب از مدتی قبل برای پیگیری برخی امور شخصی از جمله تحصیل، در خارج از کشور اقامت داشته‌ام و با استفاده از فن‌آوری‌های پیشرفته، ارتباط لحظه به لحظه با روزنامه را حفظ کرده‌ام و لذا قاعدتا بسیاری از مخاطبان، از غیبت این دوست خود بی‌اطلاع مانده‌اند.

در این مدت، منش نگارنده و نحوه چرخیدن قلم او بر روی کاغذ، هیچ تغییری نسبت به ۹ سال قبل از آن نداشت. در این ماهها، معیار اصلی برای من رضایت خالق و منافع بندگانش و در مرحله بعد، التزام به ضوابطی بود که در زمان اقامت در ایران نیز به آنها پایبندی داشتم، اگر چه برخی از آنها را قابل تامل می‌دانستم. " وی در ادامه تاکید کرد: " اخیرا معاون وزیر ارشاد مدعی شده است که سردبیر روزنامه ای در لندن اقامت دارد و لحظه به لحظه، آن چه رسانه‌های غرب، بی‌بی‌سی، صدای آمریکا و دیگر رسانه‌های صهیونیستی منعکس می‌کنند، همان را در روزنامه خود بازتاب می‌دهد و ما تحلیل‌های بی‌بی‌سی را هر روز در این روزنامه می‌بینیم.

آقای معاون، در این بخش از اظهارات خود، مستقیما از آفتاب یزد نام نبرد، اما سوال و جواب‌های بعدی با مدیر مسئول، برای همگان آشکار ساخت که مقصود، کدام روزنامه است و سردبیر مورد نظر چه کسی!؟ …(اما) از آنجا که اینجانب مایل نیستم دریچه‌ای از اطلاع رسانی مشروع و قانونی در کشور مسدود و دهها جوان ایرانی، شغل خود را از دست بدهند از امروز علیرغم میل باطنی، همکاری خود با آفتاب یزد را قطع می کنم. ‌ "

* جواد اطاعت عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس هشتم با حضور در برنامه تلوزیونی " رو به فردا " به مناظره با یکدیگر پرداختند. اطاعت در بخشی از سخنانش گفت: «یک نفر عکس امام را پاره کرده و حالا که بوده و یا نبوده معلوم نیست. این کار بدی است زیرا به حضرت امام اهانت شده است، تلویزیون بارها و بارها آن را پخش می کند، یک منکر را در سطح تیراژ بسیار و میلیونی برای ملت منتشر می کند. اگر آن منکر است، این که به مراتب بدتر و خلافش بیشتر است.

مردم می بینند و ایراد می گیرند. اگر پاره شدن عکس حضرت امام منکر است که هست، آیا توهین به بیت امام منکر نیست، این کار خلافی نیست که شما یک فردی مثل آقای خاتمی انسانی متعهد و متدین، من می توانم قسم بخورم که کمتر فردی پیدا می شود، تعهدش نسبت به اسلام، کشور، انقلاب، ملت و قانون اساسی مثل او باشد و بخواهد در روز عاشورای حسینی سخنرانی کند و جلسه سخنرانی او را به هم می زنند.» اطاعت در پاسخ به سوال مجری برنامه پیرامون حماسه ۹ دی نیز گفت: «در این روز در بین مردم نبودم.»

زاکانی نیز در بخشی از اظهاراتش گفت: «تمام حرف ما با امثال جنابعالی و دیگران این است، چرا زمینه ساز مسایلی شدید که منجر به آشوب بشود و چرا در حقیقت مسیری را اختیار کردید که قانون را بشکنید و نه در مقام شعار بلکه در مقام عمل مسیری را اختیار کردید که در این بستر ضد انقلاب بتواند رشد پیدا کند؟ … بحثدروغ، تقلب و جنایت مقدمه این ذهنیت ها شد.

فردای آن روز هنوز نتایج توسط شورای نگهبان تایید نشده بود که اعلام کردند این انتخابات باید باطل شود. خوب من از جناب آقای اطاعت می پرسم که این کار غیر قانونی چرا؟ ظهر روز شنبه بیست و سوم جناب آقای موسوی، جناب آقای خاتمی و جناب آقای حاج سید حسن آقای خمینی رفتند دفتر جناب آقای هاشمی، خود آقای هاشمی هم گفتند آقای موسوی کف خواسته هایش ابطال انتخابات بود، من از جنابعالی سؤال می کنم که با کدام ادله، با کدام منطق در حقیقت بناست رای اکثریت زیر پا گذاشته شود و بعد هم شعار در واقع مدنیت و دموکراسی بیان شود؟