برنمی تابند که رابطه بهتر شود!
افکارنیوز گروه سیاسی:

رابطه دولت و مراجع عظام تقلید طی ۷ سال عمر این دولت همواره از نقط چالش برانگیز و حساس بوده است. علی رغم اینکه رهبر معظم انقلاب بارها بر تقویت این رابطه از سوی دولت تاکید داشته اند اما به نظر می رسد دولت بنایی برای این بهبود رابطه ندارد و به قول برخی سیاسیون از جمله حجت الاسلام شجونی دولت، مخالفت مراجع را برای خود ننگ نمی داند.

در همین رابطه مسئول امور روحانیت در دولت و مشاور رییس جمهور در گفت و گویی اعلام می کند که رابطه دولت و مراجع تقلید خوب است.

میرتاج الدینی در پاسخ به این سوال که آخرین دیدار احمدی‌نژاد با مراجع به چند سال قبل بازمی‌گردد می گوید: این سوال را جواب نمی‌دهم!

وی در این گفت و گو که اعتماد آن را منتشر کرده است می گوید که بسیاری از این ارتباطات رسانه ای نمی شود و برای این مساله این گونه ادله می آورد: یک طرف قضیه ما هستیم و طرف دیگر دفاتر آقایان هستند. ما باید رعایت حال آنها را هم داشته باشیم.

مشاور رییس جمهور در ماجرای ارتباط دولت و مراجع برخی گروههای سیاسی را مقصر می داند و می افزاید: آنهایی که مخالف دولت هستند؛ چه اصلاح‌طلب‌ها و چه برخی از اصولگرایان مخالف دولت؛ اینها فکر می‌کنند که برنامه‌های دولت برای روحانیت، سیاسی است، اما ما رابطه با روحانیت را از ابتدا یک وظیفه ذاتی می‌دانستیم. این رابطه در همه دولت‌ها بوده و در دولت‌های آتی هم باید باشد.

وی درباره این عده از اصولگرایان و اصلاح طلبان می گوید: تعبیر من این است که اینها برنمی‌تابند که این رابطه بهتر بشود.

میرتاج الدینی درباره دیدار با علما و مراجع و برنامه این دیدارها هم می گوید: با علما و مراجع ديدار ميكنيم و درباره مسائل مختلف هم صحبت ميكنيم. البته فقط قم هم نيست بلكه براي ديدار با علما به استانهاي ديگر هم ميروم و نقطه نظرات و مسائلي كه روحانيون و علما مطرح ميكنند را به اعضاي دولت و آقاي احمدينژاد منتقل ميكنم.