اعدام رهبران گروهک منافقین توسط این گروهک

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، یکی از اعضای شورای استانداری استان دیالی عراق گفت که گروهک ترویستی منافقین تعدادی از رهبران و اعضای کادر خود را اعدام و آنها را در پادگان اشرف دفن کرده بود و بعد از آن مدعی شد که این گورها، گورهای دستهجمعی هستند.

به گفته این منابع اطلاعات به دست آمده از سوی شورای استانداری دیالی نشان داد که یک گور دسته‌جمعی در داخل پادگان اشرف است.

در همین حال طالب محمد حسن، رییس شورای استانداری دیالی تصریح کرد که مسوولان ذی‌ربط از وجود اجسادی در داخل این گورها مطلع شدند که به نظر می‌رسید به مرگ طبیعی مرده بودند البته معلوم شد اینها افرادی بودند که به دلیل مواضع مخالف‌شان با گروهک از سوی این گروهک تروریستی اعدام شده بودند.

به گزارش اشرف نیوز، این در حالی است که برخی از منابع از وجود اجساد مربوط به کردها در داخل گورهای دسته‌جمعی کشف شده در پادگان اشرف خبر دادند، اما رییس شورای استانداری دیالی این خبر را تکذیب کرد و گفت که این اجساد متعلق به اعضای گروهک ترویستی منافقین است و هیچ ارتباطی به هیچ قشر دیگری ندارد.

از سوی دیگر مها الدوری، عضو کمیسیون حقوق بشر پارلمان عراق از اعمال فشارهای سفارت آمریکا در بغداد برای به نتیجه نرسیدن پرونده گروهک تروریستی منافقین و اخراج آنها از عراق خبر داد.

وی در گفت‌وگو با اشرف نیوز بیان کرد که آمریکا سعی می‌کند به واسطه سفیرش در بغداد به دولت عراق فشار آورد تا گروهک تروریستی منافقین از عراق خارج نشوند.

الدوری تاکید کرد که گروهک منافقین و دیگر گروه‌های تروریستی ابزاری در دست واشنگتن هستند.

وی هم‌چنین از جانب جناح الاحرار در عراق از سازمان ملل خواست تا هر چه سریعتر به تعهداتش در قبال دولت عراق در خصوص اخراج گروهک تروریستی منافقین از عراق بر اساس توافقنامه‌های امضاء شده میان دو طرف، عمل کند.

الدوری بر مواضع دولت و پارلمان عراق بر مخالفت با ادامه حضور گروهک منافقین و یا هرگروه تروریستی دیگری در عراق تاکید کرد