با نامزد ۹ ساله اسکار امسال آشنا شوید

به گزارش افکارنیوز به نقل از ملت ایران، کوآ-وان-جا-نِی والیس نُه ساله، با همان تلفظ صحیحی که نوشته شد، جوان ترین بازیگری است که تاکنون نامزد جایزهی اسکار شده است و این رکوردی ست که ممکن است تا سالهای سال هم شکسته نشود. این کودک سیاهپوست با بازی گیرای خود در فیلم هیولاهای وحش جنوب بحث روز محافل سینمایی شده و اخیرا هم در جوایز انتخاب منتقدین عنوان بهترین بازیگر جوان را از آن خود کرده است. شش نکته دربارهی این استعداد نوظهور را با هم در کافه سینما می خوانیم:

یک. کوآ وان جانِی زمانی برای ایفای نقش در «هیولاهای وحش جنوب» انتخاب شد که تنها پنج سال سن داشت. او مجبور شده بود راجع به سن خود دروغ بگوید تا واجد شرایط انتخاب شدن باشد!

دو. او زمانی که برای بازیگری امتحان داد قادر به خواندن هم نبود.

سه. کوآ وان جانِی با اعلام نامزدهای اسکار ۲۰۱۳ به تیتر خبری رسانه ها تبدیل شد. جوان ترین نامزد بازیگری در تاریخ آکادمی در همین باره گفت: «موقع اعلام نامزدها خوابیده بودم.»

چهار. او شخصا بازیگر نقش پدر در فیلم را انتخاب کرد و مبنای انتخابش هم این بود که آن بازیگر برایش شکلات خریده بود.

پنج. وقتی که این کودک سیاه پوست جایزه انتخاب منتقدان را برد موبایل آی - فون اش را درآورد تا متن سخنرانی را از روی آن بخواند. او گفت: «از آقای بن زیتلین[کارگردان] و شرکت فیلمسازی Court ۱۳ تشکر می کنم که تصور می کردند من انتخاب خوبی برای نقش «هاش پاپی»[نام شخصیتش در فیلم] هستم.» او در ادامه از خانواده، دوستان، طرفداران و البته از خدای خود تشکر کرد.

شش. او روی اسکار اسم گذاشته و آن را مرد طلایی صدا می کند