به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: نیروهای فرانسه توانستهاند شبه نظامیان مخالف دولت در شمال مالی را متوقف کنند اما ماموریت نظامی فرانسه در این کشور هنوز متوقف نشده و در روزهای آتی نیز ادامه مییابد.

وی گفت: نیروهای فرانسوی به عملیات نظامی خود ادامه می‌دهند تا زمینه برای ورود نیروهای آفریقایی جهت پایان دادن کامل به سلطه شبه نظامیان در شمال مالی فراهم شود.

در همین حال جنگنده‌های فرانسه با ادامه عملیات هوایی برای پشتیبانی از نیروهای فرانسه، مواضع شبه نظامیان در شمال مالی را بمباران کردند.

از سوی دیگر دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در تماسی تلفنی با اولاند به وی اطمینان داد: انگلیس به نیروهای فرانسوی جهت ادامه عملیات خود در مالی کمک لجستیکی نظامی ارائه خواهد کرد.

دفتر دیوید کامرون با اعلام این خبر تاکید کرد: انگلیس هیچ نیرویی در مالی پیاده نخواهد کرد اما کمک‌های نظامی لجستیکی در اختیار فرانسه قرار می‌دهد تا برای انتقال نیرو و تجهیزات نظامی به مالی از آن استفاده شود.

نیجریه نیز اعلام کرد: به زودی ۵۰۰ سرباز برای مشارکت در عملیات نظامی در شمال مالی به این کشور اعزام خواهد کرد.

بورکینافاسو نیز به نوبه خود از اعزام ۵۰۰ نظامی به مالی ظرف چند روز آینده خبرداد و اعلام کرد: بورکینافاسو نیز در رویارویی با القاعده با جامعه جهانی همکاری خواهد کرد.

در تازه‌ترین آمار تلفات جنگ در شمال مالی، دیانکوندا ترائوره، رئیس جمهوری موقت مالی اعلام کرد: در تازه ترین آمار ۱۱ تن از نیروهای ارتش مالی کشته و ۶۰ تن نیز زخمی شدند، یک افسر فرانسوی نیز در درگیری‌ با شورشیان در شهر کنا در مرکز مالی جان خود را از دست داده است.

ارتش مالی پیشتر اعلام کرده بود که با کمک نظامی فرانسه قصد دارد کنترل شهر کنا را که چندی پیش به دست شبه نظامیان مخالف دولت افتاده است باز پس بگیرد.اتش اعلام کرد، در جریان درگیریها در شهر کنا نزدیک به ۱۰۰ شبه نظامی مخالف دولت تاکنون جان خود را از دست دادهاند.