آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از مهمترین نقاط قوت اسلام از نظر مدیریت کشور تأکید بر دانش‌محوری در این مکتب رهایی‌بخش است، گفت: بازگشت تمرکزگرایی و گزینش‌های خارج از قاعده به محیط دانشگاه، رشد علمی کشور را با وقفه مواجه و نگاه‌ها را از محیط‌های علمی داخل به خارج از کشور متوجه خواهد کرد.
به گزارش افکارنیوز به نقل ازآفتاب: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از اساتید و اعضای هیأت‌های علمی دانشگاه‌های شهر تهران، جایگاه علم و دانش را در جوامع انسانی و دنیای کنونی بسیار والا و ارزشمند خواند و با اشاره به تأکید اسلام و قرآن به فراگیری و نشر علم گفت: از مهمترین نقاط قوت اسلام از نظر مدیریت کشور تأکید بر دانش‌محوری در این مکتب رهایی‌بخش است.

به گزارش آفتاب، رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش، توسعه سریع علمی و دانشگاهی کشور پس از انقلاب را از افتخارات نظام اسلامی خواند و با توجه به جایگاه دانش و پژوهش در چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور، سیاست‌های کلی و برنامه‌های ۵ساله توسعه، تأکید کرد: حفظ و گسترش زمینه‌های علمی و پژوهشی کشور از نکات مورد تأکید همه برنامه‌ها و دولت‌ها بوده و در حال حاضر نیز انتظار جامعه علمی کشور، ایجاد تسهیلات لازم برای ادامه و توسعه این روند است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دغدغه‌های مطرح شده توسط اساتید و دانشجویان را در زمینه‌های علمی و پژوهشی به حق خواند و گفت: بازگشت تمرکزگرایی و گزینش‌های خارج از قاعده به محیط دانشگاه، رشد علمی کشور را با وقفه مواجه و نگاه‌ها را از محیط‌های علمی داخل به خارج از کشور متوجه خواهد کرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اعتماد را عنصر اساسی حفظ جوامع انسانی خواند و با تأکید بر لزوم افزایش اعتماد میان دولت و جامعه، دولت و نخبگان و همچنین میان خود مردم افزود: انقلاب و نظام اسلامی با سرمایه اعتماد متقابل مردم و انقلابیون و مسئولان نظام تاکنون به راه خود ادامه داده است و حفظ همین اعتماد، ضامن آینده کشور و نظام خواهد بود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری، یأس و ناامیدی را آفت هر جامعه و کشور رو به‌توسعه خواند و گفت: مردم، گروه‌ها و مسئولان نظام باید با تدبیر و عقلانیت و نیز با حفظ وحدت و یکپارچگی در برابر شیطنت‌های داخلی و خارجی، دشمنان این مرز و بوم را از رسیدن به اهداف پلیدشان دور سازند.

در ابتدای این دیدار تعدادی از اساتید و اعضای هیأت علمی حاضر در جلسه به طرح دغدغهها و مشکلات دانشگاهی، اساتید و دانشجویان و نیز مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور پرداختند و خواستار کمک آیتالله هاشمی رفسنجانی برای برونرفت از این مشکلات شدند.