به گزارش افکارنیوز، روزنامه خراسان نوشت: براي داشتن خانه اي تميز و مرتب لازم نيست در فکر خريد وسايل جديد باشيد؛ با کمي دقت در نظافت و تميزکاري مي توانيد از همان وسايل قديمي استفاده کنيد.

۱ - برای برق انداختن و تمیز کردن وسایل، ۲ قاشق غذاخوری روغن نباتی و ۴قاشق غذاخوری سرکه سفید را در ۴لیوان آب مخلوط و تمامی وسایل چوبی را با آن تمیز کنید تا براق شود؛ سپس آن ها را با پارچه خشک و تمیز کنید.

۲ - برای برق انداختن استیل، پارچه آغشته به سرکه سفید را به کار ببرید؛ تنها کافی است مقداری سرکه را با آب مخلوط کنید و آن را روی شیرآلات خود بکشید.

۳ - جرم بین کاشی های حمام را با استفاده از مسواک آغشته به سرکه سفید از بین ببرید؛ البته برای این که به بالاترین سطح تمیزی برسید زحمت بیشتری باید بکشید و با یک بار انجام دادن این کار کاشی ها به طور کامل تمیز نخواهد شد.

۴ - برای ضدعفونی کردن و از بین بردن جرم لکه های قهوه ای روی دست شویی و حمام سرکه سفید بریزید و بگذارید چند ساعت بماند.

۵ - شیر آب از جنس کروم، گیره حوله، آینه حمام و دستگیره ها را با پارچه نم شده با سرکه سفید تمیز کنید.

۶ - برای تمیز کردن و از بین بردن جرم، باکتری، خمیردندان خشک شده از جا مسواکی، از گوش پاک کن آغشته به سرکه سفید استفاده کنید.

۷ - افزودن یک لیوان سرکه در آخرین مرحله شست و شوی لباس هر نوع باکتری را از بین خواهد برد؛ البته توجه داشته باشید که این میزان زیاد نباشد تا به لباس های شما آسیب وارد نشود.

۸ - سرکه سفید باعثنرمی و خوش بویی لباس ها می شود؛ لباس های سفید را براق خواهد کرد؛ مانع ایجاد الکتریسیته در آن ها می شود و همچنین رنگ لباس هایی را که به تازگی رنگ شده است ثابت می کند.

۹ - ۲قاشق غذاخوری سرکه را به کمی مایع ظرفشویی اضافه کنید تا قدرت تمیز کنندگی آن برای شست و شوی ظروف چرب افزایش یابد.

۱۰ - تميز کردن پنجره هاي کثيف خانه هميشه مشکل خانم هاي خانه دار بوده است؛ چرا که به درستي پاک و تميز نمي شود، مخلوطي از ۵۰درصد سرکه و ۵۰درصد آب براي تميز کردن پنجره ها مناسب است.