عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه مشایی عامل هاشمی رفسنجانی است تأکیدکرد: برخی معتقدند که مشایی عامل رفسنجانی است که در دولت نفوذ کرده و به احمدی نژاد ضربه خواهد زد.

به گزارش افکارنیوز به نقل از «آینده» ازقم؛ حجت الاسلام حسین جلالی، شامگاه سه‌شنبه در سلسله نشست‌های بصیرت که در مسجد اهل بیت(ع) قم برگزار شد افزود: در فتنه آینده شاهد ائتلاف میان مشایی و رفسنجانی خواهیم بود که فتنه بزرگتر است و امروز هم زاویه میان احمدی نژاد و مشایی در حال مشاهده شدن است.

وی ابراز داشت: البته مشایی مسئله اول کشور نیست و نفاقی که نام برده شد بسیار پیچیده است و در این شرایط تضعیف دولت بنابه فرمایش رهبر معظم انقلاب جایز نیست البته کم کم مشایی نیز رسوا خواهد شد.

جلالی با اشاره به تاثیرات فتنه سال قبل بر وضعیت ایران در منطقه اضافه کرد: اگر این فتنه نبود ما بسیاری از مشکلات کشور در عرصه بین المللی را با رای ۴۰ میلیونی و مشارکت ۸۵ درصدی حل می‌کردیم.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) در پاسخ به سئوالی درباره اینکه چرا لقب «امام» به رهبر معظم انقلاب داده نشد و آیا کسانی مانع این کار شدند تصریح کرد: منعی در این کار نیست؛ خیلی تلاش شد تا رهبری حذف شود اما موفق نشدند.

وی با اشاره به رابطه آیت الله هاشمی با سران عربی ادامه داد: هاشمی علاوه بر اینکه موجب کند شدن نهضت‌های خاورمیانه شد ارتباط صمیمانه‌ای با سران عربی به خصوص ملک عبدالله داشت و ملک عبدالله وقتی به تهران آمد این ارتباط تقویت شد.

جلالی درباره دیدار دکتر علی لاریجانی با حسنی مبارک هم گفت: این دیدار در سال قبل و در سال روز تجاوز به غزه صورت گرفت و حداقل اثر آن این است که وقتی مردم مصر صحنه دست دادن رئیس مجلس با حسنی مبارک را می‌بینند امیدشان به ایران از بین می‌رود.

وی درباره اقدامات آیت الله صادق لاریجانی در قوه قضائیه با بیان اینکه مردم منتظر اقدامات بیشتری هستند عنوان کرد: هنوز زمان زیادی نگذشته و قضاوت زود است اما نباید از بدنه این قوه غافل شد؛ شاید آقای رفسنجانی به پشتگرمی عده‌ای در بدنه قوه قضائیه است که علاقه‌مند است مهدی هاشمی به کشور بیاید تا او را تبرئه کند همان طور که عده‌ای حکم اعدام آغاجری مرتد را به آزادی تبدیل کردند.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به علاقه‌مندی هاشمی به دستگیری موسوی و کروبی نیز ادامه داد: آقای هاشمی اصرار داشت تا کروبی و موسوی دستگیر شوند که خودش تبرئه شود ضمن اینکه فتنه در ذهن مردم تمام شده تلقی شود و حساسیت مردم به فتنه کم شود.

وی درباره خیانت‌های موسوی خوئینی‌ها افزود: او از شیاطینی است که در جریان تسخیر لانه جاسوسی هم به امام ضربه زد و بعد از امام هم ادعای مخالفت با مفام معظم رهبری داشت و در فتنه ۸۸ نقش پدر معنوی فتنه را بازی می‌کرد.

وی ادامه داد: مشارکت کنندگان در فتنه سه گروه بودند؛ عده‌ای قدرتمدار مانند آقای رفسنجانی، عده‌ای ثروتمدار مانند کروبی و عده‌ای هم برانداز بودند که موسوی خوئینی ها جزء این دسته است.

جلالی در عین حال تاکیدکرد: عده‌ای از فتنه‌گران مانند عماد باقی و مهاجرانی و سروش و کدیور و … به خارج رفتند و اتاق فکر شدند؛ برخی مانند کروبی و موسوی جریان رادیکال بودند و برخی هم مانند خاتمی قرار بود تا جریان را بازسازی کنند.

جلالی درباره مواضع رئیس مجلس نیز گفت: آقای لاریجانی قصد دارد رئیس جمهور شود به همین دلیل و با تصور اینکه طیف هاشمی رفسنجانی آرایی دارد که می‌تواند جذب کند خود را متمایل به رفسنجانی نشان می‌دهد و چند هفته قبل در مصاحبه‌ای از او تعریف کرده است.

وی افزود: روش لاریجانی خلاف تفکر مردم قم است و همین تعداد آرایی را هم که دارد با این کارها از دست خواهد داد.

جلالی درباره آینده آقای رفسنجانی گفت: برخی معتقدند که باید او را حفظ کنیم تا ضربه کمتری به کشور بخورد؛ در مجلس خبرگان نیز دو گروه وجود دارند برخی همین نظر را دارند و عده‌ای هم معتقد به حذف او هستند البته ما دوست نداریم کسی حذف شود ولی روند نشان دهنده شیب سقوط ایشان است.

وی با اشاره به فیلم انتخاباتی رفسنجانی در دوره نهم ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ایشان برای کسب چند رای حتی خود را به سلک هنرپیشه‌ها درآورد و بازیگر فیلم کمال تبریزی شد.

جلالی درباره علت فرار مهدی هاشمی هم ابراز داشت: مهدی هاشمی می‌دانست اعدامی است به انگلیس پناهنده شد؛ او کسی بود که در فتنه ۸۸ زنان خیابانی را جمع کرده بود و به آنان دستمزد می‌داد تا میدان‌های مختلف تهران را به مدت ده شب به آتش بکشند و فتنه آفرینی کنند.

وی با اشاره به شخصیت رهبر معظم انقلاب اسلامی اضافه کرد: پوتین می‌گفت وقتی ایشان را دیدم انگار مسیح را دیدم و تا ایران چنین رهبری دارد آمریکا کاری نمی‌تواند انجام دهد. من از ایشان دو درس گرفته‌ام یکی اینکه امکان ندارد در هر سخنرانی رهبر ایران حرف جدیدی نباشد و دیگر اینکه همه برای میز و قدرت تلاش می‌کنند اما ایشان دلش برای نظامش و اسلام می سوزد.

جلالی افزود: رهبری به این جامعیت در دنیا وجود ندارد ایشان در همه عرصه ها صاحبنظر هستند؛ خاویر پردکوئیار در زمانی که آقا، رئیس جمهور بودند به ایران می‌آید و وقتی به نزد ایشان می رود دچار لکنت می شود و می گوید من مطالبی را که می خواستم بگویم فراموش کردم.