اعتبار و شيوه اجراي محسن شريفيان و گروه موسيقي ليان باعث شده است تا عليرغم جدا شدن بخش موسيقي نواحي از جشنواره فجر اين گروه همچنان براي مخاطبان خود در اين جشنواره به اجرا بپردازد.

به گزارش فارس، محسن شریفیان سرپرست گروه لیان درباره این اجرا گفت: این بار تصمیم داریم تا کنسرت گروه لیان را به شکل متفاوتی عرضه کنیم و هدف ما بیشتر پرداختن به موسیقی و حرکات آیینی رایج در بوشهر است. برای همین علاوه بر اعضا اصلی گروه لیان از دیگر هنرمندان بوشهری نیز برای تقویت حرکات آیینی استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در این کنسرت آکا صفوی به عنوان خواننده، حسین سنگسر: نوازنده دمام، مرتضی پالیزدان: نوازنده ضرب و تمپو، حمید اکبری: نوازنده تمپو، علی احمدی: نوازنده دایره و سنج، علی ریاضی: نوازنده دایره، علی حیدری: نوازنده بوق شاخی، خدر عزیز زاده: نوازنده فلوت، احمد قربانی، هادی منوچهری، محمدرضا دشتی، نیما نعمتی زاده و ماکان صغیری با اجرای یزله خوانی بوشهری، بنده را به عنوان نوازنده نی انبان همراهی خواهند کرد.

این نوازنده نی انبان درخصوص قطعات اجرایی در این کنسرت اظهار داشت: در این اجرا که ۴ اسفندماه در تئاتر شهر برگزار می‌شود قطعاتی چون پنجه ی بنکی، نی مه، ناخدا، محله خمونی، چوپی، خیامی، دسمالی، بندر دورن، لیوا، یزله، عیش!، پار و پیرار، بوق شاخی و افسون را اجرا خواهیم کرد.

بنابراین گزارش، اعضاء گروه لیان در یک قطعه بوشهری گروه موسیقی دارکوب را به سرپرستی همایون نصیری در روز دوم اسفند همراهی خواهند کرد این برنامه در سالن برج میلاد برگزار می‌شود که علاوه بر خوانندگی حامد بهداد، محسن شریفیان نیز به عنوان نوازنده نی انبان و خواننده حضور خواهد داشت.

این گزارش می‌افزاید: گروه لیان در سال ۱۳۷۲ به سرپرستی محسن شریفیان فعالیت خود را آغاز نموده و در حال حاضر به عنوان یکی از مطرح‌ترین و باسابقه‌ترین گروه های موسیقی بومی ایران کارنامه قابل توجهی دارد.

از آثار صوتی این گروه می‌توان به آلبوم‌های لیانا، شپ، بندری، موج، سیراف، محله خمونی، خیام خوانی، شروه خوانی و پار و پیرار اشاره کرد. همچنین از آثار مکتوب منتشر شده توسط این گروه نیز می‌توان به اهل زمین، موسیقی و اوهام در جزیره خارگ، دلیران خاموش، کتاب و CD اهل ماتم، آواها و آیین سوگواری در بوشهر، کتاب و CD مولتی مدیا اهل ساز، سازشناسی موسیقی بوشهر به پژوهش محسن شریفیان اشاره نمود که تا کنون پنج عنوان پژوهش برگزیده را کسب نموده است.

از کنسرت‌های برون مرزی این گروه نیز می‌توان به اجراهای مختلف در جام جهانی آلمان ۲۰۰۶، المپیک پکن ۲۰۰۸، اکسپوی شانگهای ۲۰۱۰، اردن ۲۰۰۹، روسیه ۲۰۰۹و۲۰۰۸، امارات متحده‌ عربی۲۰۰۲ و ۲۰۰۳،۲۰۰۷ عمان ۲۰۰۱ و ۲۰۰۴، کویت۲۰۰۲، قطر۲۰۰۲ و ۲۰۰۸،۲۰۱۰ ترکمنستان ۲۰۰۸و۲۰۰۱و۲۰۰۲، ترکیه۲۰۰۳، بحرین۲۰۰۳، سنگاپور ۲۰۰۵، مالزی و یونان ۲۰۱۰ اشاره کرد.
كنسرت آييني گروه موسيقي ليان چهارم اسفند در سالن اصلي تئاتر شهر ساعت ۱۸ در بيست و ششمين جشنواره بين المللي موسيقي فجر برگزار خواهد شد.