مواجهه مردم در راهپیمایی روز گذشته با اسفندیار رحیم مشایی واکنشهای متفاوتی را در میان حامیان و مخالفان وی بر انگیخت اما در این میان جدای از همه مباحث سیاسی و حاشیه ها باید اعتراف کرد که مشایی سخنور ترین فرد دولت است و از قدرت اقناعی بسیار بالایی در سخنان خود برخوردار است
مشایی دیروز به کسانی که در اطراف وی از او سوال می کردند با لبخند پاسخ داد و جالب آنکه هیچ واکنشی به توهینها نکرد در حالی که برخی در نزدیک او شعار مرگ بر منافق سر داده یا فریاد می زدند مشایی حیا کن دولت را رها کن.
بخشهایی از صحبتهای وی با مردم و برخی خبرنگاران را می خوانید



مشایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا مثل همیشه همراه آقای رئیس جمهور و در جوار وی نیستید اظهار داشت:در سفرهای استانی و در محل کار همیشه پیش وی هستم، اما اینجا پیش مردم هستم.


* منظور آقای احمدی‌نژاد از انسان کامل در سخنان امروز چه کسی است؟
مشایی: امام زمان(عج)

* آیا در اعتقاد شما، بهشت زمینی یا حکومت الهی روی زمین برقرار خواهد شد؟
مشایی: بله حتماً


* نقش دولت نهم و دهم در این راه چیست؟
مشایی: نقش دولت نهم و دهم، توسعه عدالت و مقدمه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) است.



* آیا ارتباطی بین مقدمه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) توسط دولت و ارتباطات خاصی که دولت با برخی کشورهای منطقه برقرار می‌کند(به موازات وزارت خارجه و از کانال‌های ویژه) وجود دارد؟
مشایی: چنین چیزی وجود ندارد. وقتی وزیر امور خارجه کشوری به کشور دیگر می‌رود، تا وقتی وزیر خارجه کشور مقابل به کشورش نیاید، نمی‌تواند مجدد به آنجا سفر کند. در کشور ما هم رئیس دفتر رؤسای جمهور خیلی از کشورها می‌آیند.



مشایی درباره انتقادات کیهان از آقای احمدی‌نژاد و در پاسخ به اظهارات شخصی که کیهان را تابع نظام و ولی‌فقیه دانست گفت: مگر آقای احمدی‌نژاد تابع ولی فقیه نیست؟
مشایی با اشاره به رویه روزنامه کیهان نسبت به دولت افزود:روزنامه کیهان مخالف احمدی‌نژاد است نه مدافع او. وی ادامه داد: کیهان و کل طرفدارانش ۲۰۰۰ نفرند که در اقلیت‌اند.



در همین حال یکی از راهپیمایان گفت: آقای مشایی شما آقای احمدی‌نژاد را از راه منحرف می‌کنید.

در بین مسیر، جوانی با در دست داشتن عکس چاپ شده‌ای از دختر بدحجابی که از بستگان یکی از سران فتنه است و عکسهای او اخیرا در اینترنت منتشر شده از مشایی پرسید که آیا این انتشار این عکس در سایتها و چاپ آن یک کار اخلاقی و اسلامی است؟
وی پاسخ داد: به نظر من این کار درست نیست، این کارها از مصادیق اشاعه فحشا است و تمام دنیا وقتی به این کار می‌نگرند، برداشت می‌کنند که مردم ایران همه دنبال اینگونه مسائل‌اند.

مشایی در پاسخ به سوالی درباره ایجاد اختلاف در بین اصولگرایان از سوی وی و حامیانش، اذعان داشت:برخی از اصولگرایان جلوتر از ولایت حرکت می کنند؛ بین آقایان باهنر، لاریجانی، مطهری و.. در مجلس با احمدی‌نژاد خیلی فرق وجود دارد.



یکی از راهپیمایان در مسیر از مشایی پرسید: «آقای مشایی شما باید توضیح دهید که چرا تمام طرفداران شخص خائنی چون میرحسین موسوی از شما حمایت می‌کنند؟ مطمئن باشید کسانی که پشت سر موسویِ خائن بودند الان پشت سر تو هستند.» با اینکه فریاد این جوان به گوش همه رسید ولی مشایی از ارائه پاسخ اجتناب ورزید و بلافاصله به صحبت با برخی اطرافیان پرداخت.



درحالی که دقایقی از پایان یافتن سخنان رئیس جمهور در بین حاضرین میدان آزادی و خیابان‌های اطراف می‌گذشت، مشایی در حلقه‌ای از محافظین به خودرو خود که یک سمند مشکی رنگ با پلاک معمولی بود رسید ولی از سوار شدن به ماشین اجتناب کرد و مسیر فرعی اتوبان کرج را پیمود تا کمی جلوتر سوار خودرو خود شود.



در این میان خبرنگار مشرق که به سختی توانسته بود به مشایی نزدیک شود، پرسید: آقای مشایی، شعارهای مردم علیه خودتان را شنیدید؟ نظرتان چیست؟ چرا این شعارها علیه شما داده می‌شود؟
مشایی پاسخ داد: اینها مردم نیستند.



خبرنگار مشرق پرسید: آیا شعاردهندگان اشتباه می‌کنند؟ مشایی جواب داد:قطعاً.


در بین جمع شخصی پرسید: آیا مردم ولایت‌مدار نیستند؟ آیا مردم بصیرت ندارند؟
مشایی پاسخ داد: همه ولایتی هستند. ولی این افراد که علیه من شعار می‌دهند، مردم نیستند یا اکثریت نیستند.


همچنین مشایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شما چند مسئولیت رسمی دارید و چرا؟ پاسخ داد:من هرتعداد مسئولیت که داشته باشم آقای رئیس جمهور پاسخگو هستند و باعثآن آقای احمدی‌نژاد است.

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا شما شخصی به نام «علی یعقوبی» را می‌شناسید پاسخ داد:نه! او کیست؟



سؤال‌کننده گفت: او یکی از فعالین مسئله‌دار عرصه آخرالزمان و مدعیان مهدویت است که شما هم با او ارتباط دارید.
مشایی در پاسخ، به علامت نفی شناسایی این فرد، دست و سرش را تکان داد.


رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سؤالی دباره اعطای برخی بودجه‌ها به افراد و جریان‌های خاص از سوی دفتر رئیس جمهور و شخص وی گفت: هیچ بودجه‌ای در اختیار بنده نیست.



در ادامه مشایی در پاسخ به سؤالی بدین شرح که «آقای مشایی درست است که شما مهره فتنه آینده هستی؟» از ارائه هر واکنشی پرهیز کرد.

در بین جمعیت، فردی خطاب به مشایی گفت: آقای مشایی شما آبروی ما رو بردید، خجالت میکشیم از آقای احمدی نژاد دفاع کنیم.


سرانجام رئیس دفتر رئیس‌جمهور در میان شعارهایی که علیه وی می دادند، در مسیر خلاف ورودی اتوبان کرج سوار بر سمند مشکی شد.



حتی سوار شدن وی بر اتومبیل نیز از حاشیه به دور نبود و هنگام سوار شدن مشایی، تعدادی با وارد کردن ضرباتی به اتومبیل وی، اعتراض خود را تا آخرین لحظه به اسفندیار رحیم مشایی منتقل کردند.


در پایان این حضور جنجالی، یکی از همراهان وی در واکنش به شعارها، از مردم خواست برای سلامتی رحیم‌مشایی صلوات بفرستند …




پس از لود شدن، با اندكی تامل مشاهده نمایید