روزنامه "ورلد تربیون" گزارش داد: منابع اطلاعاتی غربی اعلام کردند که شرایط پزشکی "ملک عبدالله" طی چند روز گذشته به شدت وخیم شده است.

بر اساس گزارش فارس، این خبر در حالی منتشر می‌شود که پنجشنبه هفته گذشته شایعاتی مبنی بر مرگ ملک عبدالله مطرح شد که جز افزایش قیمت نفت و رد این شایعه از سوی یکی از اعضای خاندان سلطنتی آل سعود واکنش دیگری به همراه نداشت.

یک منبع اطلاعاتی اعلام کرد: ملک عبدالله از فشار شدید ناشی از بیماری رنج می‌برد اما خطر مرگ قریب‌الوقوعی برای وی وجود ندارد.

وی که پس از دو ماه اقامت در آمریکا برای سپری کردن دوران نقاهت در مراکش به سر می‌برد از شرایط جسمی چندان رضایت‌بخشی برخوردار نیست.

منبع اطلاعاتی فوق ادامه داد: این تلاش‌ها برای بازگرداندن سلامتی عبدالله قطعا کمکی به وی نکرده است. پادشاه عربستان اکنون در خانه خود در مراکش به سر می‌برد و منابع اطلاعاتی اعلام کردند وی علاوه بر مشکلات کمر و قلب، علائم زوال عقل را نیز نشان داده است.

روزنامه ورلد تربیون نوشت: منابع اپوزیسیون سعودی اعلام کردند ملک عبدالله نهم فوریه(چهارشنبه گذشته) در خانه خود در مراکش فوت کرده است اما سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان اواخر روز پنجشنبه اعلام کرد که پادشاه این کشور در وضعیت جسمی عالی به سر می‌برد!

در طی شش ماه گذشته ملک عبدالله اختیارات خود را به " نایف بن عبدالعزیز " معاون نخست‌وزیر و وزیر کشور خود واگذار کرد.

منابع غربی همچنین اعلام کردند که نایف از اواخر ۲۰۱۰ مسئول سیاست خارجی و همچنین سیاست داخلی بوده است.

سلطان بن عبدالعزیز نیز که ولیعهد ملک عبدالله است به دلیل مشکل آلزایمز و دیگر مشکلات جسمی به حاشیه رانده شده است.