لبنان به فلسطینیان حق اشتغال داد

افكار نيوز - پارلمان لبنان سهشنبه (۲۶ مرداد) با تصويب اين قانون، محدوديتهايي را که پيشتر بر فرصتهاي شغلي پناهندگان فلسطيني اعمال کرده بود، لغو کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل افکار، پناهندگان فلسطینی اکنون حق دارند به عنوان یک خارجی در هر شغل مجاز در لبنان فعالیت داشته باشند و از مزایایی نظیر امنیت اجتماعی در برابر دارایی‌هایشان برخوردار شوند.

به گزارش آسوشیتدپرس، براساس اعلام آژانس سازمان ملل متحد در امور کار و امداد پناهندگان فلسطینی، هم‌اکنون حدود ۴۰۰ هزار پناهنده فلسطین در لبنان زندگی می‌کنند.

برخلاف اردن و سوریه که از مدت‌ها پیش به پناهندگان فلسطین حق شهروندی و اشتغال اعطا کرده بودند، لبنان از حضور فلسطینیان در بسیاری از حرفه‌ها جلوگیری می‌کرد.

حتی پس از تصویب این قانون باز هم پناهندگان فلسطینی به مانند دیگر خارجی‌ها نمی‌توانند به عنوان دکترو وکیل حقوقی فعالیت کنند یا به خدمت ارتش و پلیس لبنان درآیند.

بر اساس گزارش پرس تی‌وی، عبدالله عبدالله سفیر فلسطین در لبنان تصویب لایحه اعطای حق اشتغال به پناهندگان فلسطینی ساکن این کشور را گامی مثبت دانسته است.

عبدالله همچنین با رد برخی گزارش‌های منتشرشده مبنی بر تلاش پناهندگان فلسطینی برای دریافت حق شهروندی در لبنان گفت، فلسطینیان فقط به دنبال همان حقوقی هستند که دیگر ساکنان لبنان دارند.

/ب+