به گزارش افکارنیوز به نقل از دنیای اقتصاد، درست به همین دلیل هم دنیای مجازی اینترنت مانند دنیای واقعی ما هر روز و هر سال آبستن تغییرات و اتفاقات مختلف است. این اتفاقات و تغییرات آنقدر سریع رخ میدهند و تعدادشان زیاد است که بررسی همه آنها کار بسیار سختی خواهد بود، اما مجله آنلاین Pingdom با همکاری Internet World Stats مطابق روال هر سالهاش به بررسی اجمالی و آماری وضعیت اینترنت در سال گذشته میلادی پرداخته و آن را به صورت گزارشی منتشر کرده است. بعضی از این آمار مربوط به مقطعی خاص از سال ۲۰۱۲ هستند و بقیه نگاهی کلی به وضعیت اینترنت در این سال دارند.

ایمیل‌ها، وب‌سایت‌ها و نام دامنه‌ها
آماری منتشر شده از سوی Pingdom نشان می‌دهد که به طور کلی ۲/۲ میلیارد نفر کاربر ایمیل‌های مختلف در جهان وجود داشته و میزان ترافیک ایمیل در هر روز در جهان به ۱۴۴ میلیارد رسیده است. جالب است بدانید که از این حجم ترافیک روزانه ایمیل‌ها ۶۱ درصد ایمیل‌های غیرضروری بوده‌اند. بر اساس این آمار ۸/۶۸ درصد از کل ایمیل‌های ارسال شده در سال ۲۰۱۲ اسپم بوده‌اند که از کل این میزان اسپم‌ها، ۷۶/۵۰ درصد به تبلیغات دارویی اختصاص داشته‌اند.

همچنین از کل ایمیل‌های ارسال شده در سال گذشته میلادی ۲۲/۰ درصد متعلق به حملات فیشینگ(حملاتی که برای به دست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، رمز عبو، اطلاعات حساب بانکی و… از طریق جعل یک وب‌ سایت یا آدرس ایمیل انجام می‌شود) بوده است.

در سال میلادی گذشته سرویس ایمیلی گوگل یعنی Gmail تعداد ۴۲۵ میلیون نفر کاربران فعال در سرتاسر جهان داشته است که به این ترتیب این سرویس را به محبوب‌ترین و مهم‌ترین سرویس ایمیلی جهان تبدیل کرده است. تا آخرین ماه سال میلادی گذشته تعداد وب سایت‌های جهان به ۶۴۳ میلیون رسیده است که از این میان ۵۱ میلیون وب سایت در سال ۲۰۱۲ ایجاد شده‌اند.

از کل وب سایت‌های جهان ۴۳ درصد در ایالات متحده آمریکا میزبانی می‌شوند. همچنین از میان ۱۰ هزار وب سایت برتر جهان در سال گذشته میلادی ۷۵ درصد توسط نرم‌افزارهای متن باز ارائه شده‌اند. در این سال تعداد بازدیدکنندگان‌سایت‌های متعلق به گوگل به ۱۹۱ میلیون نفر رسیده و به این ترتیب گوگل در ماه نوامبر گذشته به عنوان برترین ارائه دهنده خدمات وب در ایالات متحده آمریکا معرفی شد. از میان وبلاگ‌ها هم گویا وبلاگ‌های تحت شبکه WordPress با در اختیار داشتن سهم ۴۸ درصدی از میان صد وبلاگ برتر جهان، به عنوان محبوب‌ترین سرویس دهنده وبلاگ در جهان معرفی و انتخاب شده است