به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، کمال الدین پیرموذن با بیان این مطلب اظهار داشت: از زمانی که قانون معاینه فنی خودروها به ۵ سال افزایش پیدا کرد ما تلاش کرده ایم که این موضوع را پیگیری کنیم اما این امر محقق نشد.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس درخصوص سرانجام کاهش سن معاینه فنی گفت: متأسفانه جلسات اندکی در این خصوص در فراکسیون تشکیل شده که نتیجه ای در بر نداشت و هنوز اقدام خاصی انجام نشده و مسئولان سازمان محیط زیست حتما باید مواضع خود را مطرح کنند اما در مجموع این موضوع در فراکسیون محیط زیست مجلس به طور جدی در حال پیگیری است.

نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید برای ارتقای سطح ایمنی و کاهش آلودگی هوا به وسیله خودروها شهروندان را به معاینه فنی خودرو توصیه کرد، گفت: امیدواریم در جلساتی که با مسئولان سازمان محیط زیست داریم به نتایج مطلوبی برسیم و ما نیز به عنوان نمایندگان مجلس تمام تلاش خود را برای محقق شدن این امر انجام خواهیم داد.

پیرموذن با بیان اینکه الزام قانونی معاینه فنی خودروها در کاهش یا افزایش آلودگی نقش بسیاری دارد، گفت: بنابراین طرح کاهش سن معاینه فنی خوردوها لازم است مطرح شده و معاینه فنی اتومبیل ها از ۵ سال فعلی به دو سال کاهش پیدا کند زیرا افزایش سن قانون معاینه فنی از دو سال به پنج سال موجب افزایش آلودگی هوا و کاهش ایمنی خواهد شد که مسئولان نباید اجازه دهند این شرایط ایجاد شود.

به گزارش مهر، افزایش سن الزام معاینه فنی خودروهای تهران اسفندماه ۸۹ همزمان با تغییر کلی قانون راهنمایی و رانندگی از دو به ۵ سال افزایش یافت. این مساله مورد اعتراض بسیاری از کارشناسان محیط زیست و شهرداری تهران واقع شد اما تاکنون با وجود تعاملات صورت گرفته هنوز اصلاح نشده است