حضور دانیل داوری در تیم ملی فوتبال ایران

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، در شناسنامه ایرانی داوری نام کوچک او محمد درج شده است در حالی که در شناسنامه آلمانی نام او محمد دانیل عنوان شده است. این مغایرت باعث شده بود تا فدراسیون جهانی فوتبال اجازه بازی داوری با تیم ملی ایران را ندهد.

فدراسیون فوتبال ایران با همکاری سرکنسولگری ایران در فرانکفورت آلمان با ارائه اسنادی چون شناسنامه پدر داوری، فیفا را متقاعد کرد و اکنون با موافقت عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در فوتبال جهان داوری دیگر مانعی را برای حضور در تیم ملی ایران بر سر راهش نمی‌بیند.

در آخرین فهرست سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران هم نام دانیل داوری دیده می‌شود و مسئولان فدراسیون فوتبال هم در تلاش هستند آخرین کارهای لازم را برای رساندن داوری به تیم ملی انجام دهند.

محمد دانیل داوری، پیراهن شماره ۲۶ اینتراخت برانشوایگ را به تن دارد ولی سنگربان اصلی این تیم در رقابت‌های بوندسلیگای دو است. در پروفایل این بازیکن در " کیکر آن‌لاین " نوشته شده است او ۱۹۲ سانتی‌متر قامت و ۸۵ کیلوگرم وزن دارد و در ششمین روز ژانویه ۱۹۸۸ به دنیا آمده است.

داوری پیش از برانشوایگ درون دروازه تیم‌هایی چون ویزک و ماینتس ایستاده است. سه بازی در بوندسلیگای سه و ۴۸ بازی در بوندسلیگای دو هم در کارنامه فوتبالی مرد شماره یک برانشوایگ، صدرنشین بوندسلیگای دو دیده می‌شود.

دانیل داوری

داوری که از سال ۲۰۰۹ در این تیم عضویت دارد، امید فراوانی دارد تا سال آینده در بوندسلیگای یک روبه‌روی بزرگانی چون بایرن‌مونیخ، بوروسیا دورتموند، هامبورگ، شالکه و … قرار گیرد. شاید او جام جهانی ۲۰۱۴ را با حضور در دروازه تیم ملی ایران تجربه کند. البته اگر کارلوس کی‌روش بتواند راه ناهموار شده تیم ملی ایران را در رسیدن به جام جهانی بیستم هموار کند!

داوری که در تمام ۱۹ هفته سپری شده از بوندسلیگای ۲ درون دروازه تیمش ایستاده، میانگین نمره ۳.۱۱ را از کیکر دریافت کرده است.

باید منتظر ماند و دید محمددانیل داوری میتواند دروازهبانان ایرانی را برای پوشیدن شماره یک "تیم ملی" به چالش بکشد. آیا همزمانی برطرف شدن این مانع و کنارهگیری سیدمهدی رحمتی تصادفی است؟ آیا کیروش پس از رضا قوچاننژاد، امید نظری و اشکان دژآگه چهارمین "دورگه" را در ترکیب اصلی تیم خود جای خواهد داد؟