۲بار اعدام مجازات آخرین عضو شبکه شیطان

به گزارش افکارنیوز به نقل از عرش نیوز، اين پرونده از روز ۲۹ مهرماه سال ۸۸ و همزمان با انتقال پيكر زخمي زن جواني به بيمارستان پاكدشت به جريان افتاد. محبوبه كه مورد آزار جنسي قرار گرفته بود با جملاتي بريده نام مردي به نام سياوش را به زبان آورد. او توضيح داد كه چگونه از سوي سياوش و سه همدست او بعد از اينكه با ضربه چاقو زخمي شده بود، مورد آزار جنسي قرار گرفته است. محبوبه ادامه داد: عكس پسرم را به مردان شيطانصفت نشان دادم و التماس كردم و گفتم شوهر دارم اما آنها بدون توجه به التماسهايم در حالي كه جراحت در بدن داشتم...

در حالی که تحقیقات پلیس در جریان بود، محبوبه دهم آبان ماه همان سال به دلیل شدت جراحت تسلیم مرگ شد. بعد از انتشار خبر مرگ محبوبه، تیم‌های زبده پلیس به ردیابی مردان متجاوز پرداختند و متوجه شدند چند زن جوان به همین شیوه مورد آزار جنسی قرار گرفته و شکایت‌های مشابهی را مطرح کرده‌اند. سرانجام با تحقیقات پلیس، چهار پسر شیطان صفت به نام‌های محمود - ۲۵ ساله، کریم - ۳۱ ساله، سیاوش - ۲۷ ساله و علی دستگیر شدند.

چهار متهم بعد از دستگیری، به قتل محبوبه و آزار جنسی چهار زن دیگر اعتراف کردند و گفتند وقتی محبوبه را ربودیم، او را به بیابان بردیم. قصد داشتیم به وی تجاوز کنیم اما مقاومت می‌کرد تا اینکه کریم با چاقو ضربه‌ای به او زد و نیت شیطانی خودمان را اجرا کردیم. چهار متهم بعد از انجام تحقیقات در دادگاه کیفری استان تهران، محاکمه و به مرگ محکوم شدند. قضات دیوان عالی کشور رأی اعدام علی، سیاوش و محمود را تأیید کردند اما با این استدلال که پزشکی قانونی علت مرگ محبوبه را ضربه چاقو اعلام نکرده است، رأی را در مورد وی نقض و پرونده را برای انجام تحقیقات بیشتر به دادسرا ارجاع دادند. در حالی که تحقیقات ادامه داشت، علی در زندان خودکشی کرد و دو همدست دیگر وی نیز روز جمعه در ملأعام در پاکدشت اعدام شدند.

کریم، آخرین متهم پرونده نیز روز گذشته در جلسه دادگاه حاضر شد. در ابتدای جلسه روشن، نماینده دادستان تهران در دفاع از کیفرخواست، وی را مجرم شناخت و برایش درخواست مجازات قانونی کرد.
سپس اولیای دم در جایگاه حاضر شدند. پدر مقتول به هیئت قضایی گفت: من پیش از حادثه یکی از چشم‌هایم را از دست داده بودم. بعد از اینکه دخترم از سوی متهمان به قتل رسید، آن قدر برایش گریه کردم که چشم دیگرم هم در حال کور شدن است. وی ادامه داد: مقتول دو کودک خردسال دارد که به سختی آنها را اداره می‌کنم اما خواسته‌ام قصاص متهم است.

در ادامه كريم در حالي كه گريه ميكرد به دادگاه گفت: من مرتكب اشتباه شدم و در زندان توبه كردهام. از شما درخواست ميكنم كه توبه مرا قبول كنيد. سپس وكيل متهم به دادگاه گفت: محبوبه مدتي بعد از حادثه در بيمارستان فوت شده است، در حالي كه علت مرگ وي دقيقاً معلوم نيست. قاضي عزيز محمدي گفت: پزشكي قانوني در گزارش خود آورده است كه علت اصلي مرگ اصابت ضربه چاقو بوده است. متهم در آخرين دفاع نيز درخواست گذشت كرد. قاضي عزيزمحمدي بعد از شور با مستشاران كريم را به اتهام تجاوز به عنف به اعدام و به اتهام قتل به قصاص محكوم كرد