به گزارش افکارنیوز به نقل از افق، رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی تنها انگیزه قتل دختر بچه شش ساله در محله آناخاتون تبریز را سرقت گوشواره و النگو اعلام کرد .

سرهنگ قنبر مداحی بعد ازظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: پس اعلام مفقودی خانواده “زهرا. د” مبنی بر مفقودی تنها فرزندشان در پی خروج وی از خانه، پیگیری پرونده در دستور کار پلیس آگاهی این استان قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی پرونده مشخص شد، مقتول ۲۱ دی ماه امسال برای خرید از خانه خارج و در بازگشت مسیر خانه را گم کرده است و قاتل با استفاده از موقعیت و به بهانه کمک، دختر بچه شش ساله را ربوده و پس از سرقت طلاجات، با شال گردن کودک را خفه و به قتل رسانده است.

مداحی با اشاره به دستگیری قاتل اعلام کرد: قاتل با هویت “داوود. الف” ۳۳ ساله از اهالی محله آناخاتون تبریز است که وی پس از تماس تلفنی در تاریخ ۲۵ دی ماه با خانواده مقتول و اعلام مکان جسد، طی ۲۴ ساعت شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی تصریح کرد: قاتل پس از ارتکاب قتل، جنازه دختر بچه شش ساله را به مدت دو روز در خانه خود مخفی و سپس جسد را به نقطه کم تردد محله آناخاتون منتقل کرده بود که جسد بی جان دختربچه دو روز دیگر نیز در آنجا مانده بود.

وی با تکذیب شایعات منتشر شده در رابطه با این پرونده گفت: قاتل پس از مشاهده النگو و گوشواره دختر بچه اقدام به ربودن و سرقت این اشیای قیمتی وی می کند ولی ترس از شناسایی باعثمی شود تا دختر بچه را به قتل برساند.

سرهنگ مداحی اظهار داشت:خانواده ها با تزیین کودکان خود به طلاجات و اشیای قیمتی زمینه را برای وقوع اینگونه جرائم مهیا نسازند