راه‌اندازی سایت آموزش امداد و نجات دریایی

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، سید هادی موسوی اظهار داشت: به منظور دسترسی به آبهای ساحلی دریایی خزر برای ارائه آموزشهای امداد و نجات دریایی، اسکلهای به طول ۴۲ متر در اردوگاه فرهنگی ورزشی سازمان جوانان در بندرانزلی ایجاد شده است.

موسوی به اهمیت آموزش‌های امداد و نجات دریایی به دلیل بروز سیل‌های متعدد در کشور به‌ویژه در استان‌های ساحلی اشاره کرد و گفت: ارائه انواع آموزش‌های امدادی به اعضای سازمان جوانان با توجه به اینکه این سازمان درگاه ورودی اعضای داوطلب به جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی اضافه کرد: از دو سال گذشته سازمان جوانان در زمینه آموزش های امداد و نجات ورود کرده و چند اردوی آموزشی نیز در بوشهر و قشم برگزار شده اما تا کنون این سازمان فضای مستقلی در رابطه ارائه آموزش‌های امداد و نجات دریایی به اعضا نداشت.

معاون پشتیبانی و برنامه‌ریزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در سال‌های گذشته خلاء آموزش‌های امداد و نجات دریایی در این سازمان احساس می‌شد افزود: بر همین اساس، با انجام هماهنگی‌های لازم و تخصیص اعتبار از سوی جمعیت هلال احمر، سایت آموزش امداد و نجات دریایی سازمان جوانان احداثو تجهیز شد.

جت اسکی‌ها، قایق‌های آموزش امداد و نجات دریایی و آموزش سکانداری از جمله ویژگی‌ها و تجهیزات تعبیه شده در سایت آموزش امداد و نجات دریایی سازمان جوانان است که موسوی به آن اشاره کرد.

این مقام مسئول در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ادامه داد: پیش بینی میشود با کمک مربیان زبده این جمعیت، حدود ۵۰۰ نفر از اعضای جوان هلال احمر از آموزشهای امداد و نجات دریایی در نخستین اردوی پیش رو بهرهمند شوند