دانشجویان خارجی دردوره‌های تخصصی دندانپزشکی

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، علی نکوفر پیش از ظهر امروز در نشست خبری افتتاح نخستین دوره ماسترشیپ در دانشکده دندانپزشکی علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران عزم خود را برای پذیرش دانشجوی خارجی جزم کرده است چرا که معتقدیم با توجه به سطح بالای علمی مجموعه میتوانیم تواناییهایمان را در سطح بینالملل نشان دهیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران تنها دانشگاه کشور است که مجوز تدریس به زبان انگلیسی و مجوز پذیرش دانشجوی خارجی را دارد افزود: در همین راستا از این به بعد دوره‌های ماسترشیپ برای دانشجویان هدف غیر ایرانی نیز برگزار خواهد شد.

نکوفر مزیت دوره‌های ماسترشیپ را نسبت به دیگر دوره‌ها حضور بر بالین بیمار عنوان کرد و گفت: دانشجویان خارجی برای حضور بر بالین بیمار و ویزیت او باید مجوز داشته باشند که در این دانشگاه مجوز این کار را گرفته‌ایم و دانشجویان می‌توانند به طور ملموس و با حضور اساتید بیماران را ویزیت کنند.

وی گفت: اکنون در گروه جراحی دندانپزشکی یک دانشجوی خارجی داریم و در گروه زیست مواد دندانی، بایومتریال، سلامت دهان و درمان ریشه نیز دانشجوی خارجی پذیرش خواهیم کرد.

در ادامه این نشست مجید رحمانی، مسئول دوره‌های کوتاه مدت تخصصی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه بخش ایمپلنت دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان اولین و قدیمی‌ترین بخش‌های آموزشی در حوزه دندانپزشکی و ایمپلنت فعالیت کرده گفت: مطالب علمی روز به روز در حال گسترش است و با وجود ۱۳ رشته تخصصی و فوق‌تخصصی در حوزه دندانپزشکی نیازمند برگزاری دوره‌هایی مانند ماسترشیپ هستیم.

به گفته رحمانی سالانه ارز زیادی بابت خروج دندانپزشکان از کشور برای آموزش خارج می‌شود.

وی تأکید کرد: پیش از این دندانپزشکان ما علاوه بر صرف وقت و هزینه‌های کلان به کشورهای خارجی برای آموزش دوره‌های کوتاه مدت مراجعه می‌کردند که اکثر آنها در حد آموزش‌های تئوری بود.

رحمانی ادامه داد: همچنین این افراد مدارکی را اخذ میکردند که شاید در کشور ما کارایی چندانی نداشت و در این راستا راهاندازی دورههای تخصصی و کوتاه مدت ماسترشیپ ضروری به نظر میرسید