به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، ناصر سربازی وکیل مدافع عابدینی در این باره اظهار کرد: جلسهی رسیدگی به اتهامات سعید عابدینی صبح روز دوشنبه ۲ بهمن در شعبهی ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی به صورت کاملا قانونی برگزار شد.

وی اتهامات موکلش را تشکیل کلیساهای خانگی به قصد برهم زدن امنیت کشور و تبانی جهت ارتکاب جرم عنوان کرد و افزود: در جلسه‌ی دادگاه اتهامات توسط موکل و اینجانب پذیرفته نشد.

سربازی با بیان این که در این جلسه پدر سعید عابدینی نیز حضور داشته است، گفت: دفاعیات لازم توسط این جانب در دادگاه صورت گرفت.

وی با بیان این که رسیدگی به این پرونده در یک جلسه به اتمام رسید، یاد آور شد: قرار شد در مهلت قانونی رای صادر شود. ولی طبق نظر دادگاه طی چند روز آینده موکلم درپی سپردن وثیقه، آزاد خواهد شد و مشکلی برای خروج از کشور و ملاقات با خانواده‌اش نخواهد داشت.

وکیل سعید عابدینی با تاکید بر اینکه موکلش اتهامی به عنوان جاسوسی نداشته است به ایسنا گفت که وثیقه‌ی ۴ میلیارد ریالی موکلش تودیع شده است.

به گزارش ایسنا، سعید عابدینی که اخیرا رسانههای خارجی و وزارت خارجه آمریکا درباره سرنوشت وی اظهارنظر کرده بودند، در اوایل مهر سال جاری در منزل پدریاش بازداشت شده است. او قبل از سال ۱۳۸۵ کلیسای خانگی داشته و در این راستا فعالیت میکرده است و پس از آن به خارج رفته که پس از بازگشت بازداشت شده است