تاج: برنامه لیگ را تغییر نمی‌دهیم

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، مهدی تاج پس از جلسه امروز که با حضور علی کفاشیان، مهدی محمد نبی، کیروش، نمازی، علی کاظمی و گاسپار در خصوص برنامههای تیم ملی و هماهنگی آن با برنامههای لیگ داشت، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تیم ملی ما در شرایطی قرار گرفته است که وضعیت صعود به جام جهانی مشخص نیست. تیم ملی اگر بتواند بازیهای پیش روی خود را ببرد به جام جهانی راحتتر صعود میکند. در هر صورت برای تطابق برنامههای تیم ملی با برنامههای لیگ نیاز به هماهنگی است.

وی افزود: کی‌روش در جلسه امروز از ما کمک خواست که در برنامه‌ریزی و مطالعات خود شرایط آماده‌سازی تیم ملی را لحاظ کنیم. حرف من هم این بود که تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا بازی دارند مثل تیم ملی هستند و باید این مسئله را هم لحاظ کرد. از طرفی لیگ هم اگر پویا و سرحال باشد می‌تواند به تیم ملی کمک کند. این صحبت را قبلا هم کرده بودم.

سرپرست سازمان لیگ ادامه داد: ما در این جلسه روی دو موضوع صحبت کردیم یکی بحثلیگ بود که من همچنان به حرف خود پایبندم که لیگ باید با همین شرایط ادامه یابد و کی‌روش هم این موضوع را متوجه شد.

در نهایت آقای کفاشیان گفت که ۱۰ روز به مطالعه و بررسی وضعیت لیگ و برنامه‌های تیم ملی بپردازیم تا به یک نقطه‌نظر مشترک برسیم.

تاج با تاکید بر اینکه لیگ تعطیل نمی‌شود، ادامه داد: ما تعطیلی نداریم و دنبال این هستیم که لیگ را زود تمام کنیم. البته این را هم بگویم که انتظارات کی‌روش هم درست است. او می‌گوید رقبای ایران در اردوهای مختلف شرکت می‌کنند و ملی‌پوشان آن‌ها در خدمت تیم ملی هستند.

تاج درباره اینکه کی‌روش گفته اگر تیم ملی به جام جهانی نرود او مسئول نیست تصریح کرد: من که مسئول تیم ملی نیستم و اگر در دو بازی قبلی نتیجه می‌گرفتیم اکنون این ماجراها را نداشتیم؛ اما باید به کی‌روش هم حق داد. ما باید در این ۱۰ روز بررسی‌های خود را انجام دهیم تا ببینیم چطور می‌توانیم به کی‌روش کمک کنیم و او هم بتواند از این لیگ بهره‌برداری کند اما به دنبال این نیستیم که لیگ خود را تغییر دهیم.

وی ادامه داد: اکنون شرایط مثل این است که ۱۰ صندلی داریم و ۱۱ نفر می‌خواهند روی آن بنشینند. ما هم یک زمان معین داریم و از طرفی در این زمان معین برای لیگ قهرمانان آسیا و مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا باید برنامه‌ریزی کنیم.

مهدی تاج با انتقاد از برنامه‌ریزی ای اف سی خاطرنشان کرد: متاسفانه ای اف سی برنامه مسابقات را بر اساس شرق آسیا تنظیم کرده و غرب آسیا در این برنامه‌ریزی آسیب می‌بیند. ما در خردادماه ۳ بازی حساس داریم و باید برای آینده یک فکر اساسی کنیم و از طرفی باید کی‌روش را هم راضی کنیم و راهکارهایی هم در این زمینه داریم. مثلا قرار شده که از این به بعد بازی‌های سایپا در کرج برگزار شود. همچنین در جلسه‌ای که امروز در خصوص دربی با شورای تامین داریم برای برگزاری برخی مسابقات در ورزشگاه تختی تهران صحبت می‌کنیم. فکر می‌کنم بتوانم به کی‌روش کمک کنم.

وی ادامه داد: یکی از بحث‌های کی‌روش این بود که بین بازی‌ها ملی‌پوشان تیم‌ها در اختیار تیم ملی باشند که اساسا این درخواست عملی نیست. خود من مدیرعامل باشگاه بودم و می‌دانم که چنین شرایطی برای تیم‌ها مهیا نیست و خوشبختانه کی‌روش هم این موضوع را پذیرفت. وقتی او یک قدم بر می‌دارد ما هم باید یک قدم برداریم و امیدوار هستیم که در ۱۰ روز آینده به یک نتیجه خوب برسیم. دنبال این هستیم که هیچ کس ضرر کند. اکنون لیگ بدون وقفه در حال برگزاری است و کی‌روش هم این موضوع را می‌داند و ما هم معتقدیم که تیم ملی برای همه است و باید از آن حمایت کنیم.

تاج تصریح کرد: کی‌روش از ما پرسید که تیم ملی در اولویت است یا لیگ قهرمانان آسیا و من به او گفتم تیم ملی در اولویت است.

او همچنین گفت: بین لیگ برتر و لیگ قهرمانان کدام مهمتر است که من گفتم لیگ قهرمانان مهم است. او هم گفت در مطالعات خود همین مسائل را لحاظ کنید. حرف او هم درست است. کی‌روش انتظارات بی‌جایی از ما ندارد. من هم در تلاش هستم با توجه به بازی‌های حساسی که در خرداد داریم لیگ در نیمه اول اردیبهشت تمام شود. فکر می‌کنم این ۱۰ روز فرصت خوبی برای بررسی شرایط است. ارزیابی خود من این است که بتوانیم در همین تاریخ لیگ را تمام کنیم و تلاش می‌کنم که به این حرفم جامه عمل بپوشانم.

وی در پاسخ به این سوال که برای دربی چه برنامه‌هایی در نظر گرفته‌اند گفت: ما تصمیم گرفته‌ایم که در ورزشگاه از ساعت ۱۱:۳۰ باز شود. ۲۷ مورد برای دربی آماده کرده‌ایم که البته باید در جلسه امروز شورای تامین شهر آن را مطرح کنیم چون مسائل دربی باید به تایید آنها برسد.

خوشبختانه با همکاری و تلاش شهردار منطقه ۲۲ برنامه‌هایی برای آنهایی که شب به اطراف ورزشگاه آزادی می‌روند تدارک دیده شده است. البته توصیه من به هواداران این است که زود به ورزشگاه نروند چون دلیلی برای زود رفتن نیست. شاید هم در ورزشگاه از ساعت ۷ صبح باز شود. با این حال اگر کسی شب برود امکاناتی برای استراحت و پذیرایی فراهم شده است. ما می‌خواهیم همه از این دربی لذت ببرند.

سرپرست سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که چه تعداد بلیت فروخته می‌شود، گفت: درست است که می‌گویند گنجایش ورزشگاه آزادی ۱۰۰ هزار نفر است؛ اما این تعداد در ورزشگاه آزادی گنجایش ندارد. خوشبختانه ما برای اولین بار بلیت‌ها را به موقع چاپ کرده‌ایم و آن را در اختیار مسئولان ورزشگاه آزادی گذاشته‌ایم.

بلیت‌های vip را هم به زودی آماده می‌کنیم. امیدواریم برای فروش بلیت شرایط بهتری نسبت به گذشته فراهم شود. ما همچنین گروه ۱۰۰ نفره‌ای را در نظر گرفته‌ایم که آنها از ما پول هم نگرفته‌اند.

وی ادامه داد: قرار است از تماشاگران برای چگونگی برگزاری دربی نظر‌سنجی کنند تا نتیجه آن برای دربی‌های آینده استفاده شود. بلیت هم ۱۰۰ هزار‌تا نیست. ضمن اینکه دو باشگاه هم مثل دوره گذشته برای هواداران خود تفاهم کردند با هم و مشکلی از این بابت نیست.

تاج در خصوص موضع‌گیری‌های علیرضا رحیمی مدیرعامل سپاهان علیه وی تاکید کرد: آقای رحیمی دوست صمیمی من است. ما در سپاهان با هم کار کرده‌ایم. مسئله این بود که استقلال به ما نامه‌ای زده بود و خواستار این شد که بازی با ملوان ۳۰ دقیقه زودتر برگزار شود؛ اما من با امیر قلعه‌نویی و فتح‌الله‌زاده صحبت کردم و گفتم امکان پذیرفتن این درخواست نیست. آنها می‌خواستند برای رسیدن به پرواز رشت این درخواست پذیرفته شود. همان روز باشگاه سپاهان هم درخواست مشابهی داشت که من به نماینده این باشگاه گفتم این کار را نمی‌کنم بخصوص که باشگاه سپاهان این درخواست را داده و نمی‌خواهم شائبه‌ای پیش بیاید، اما این صحبت من به شکل بدی به آقای رحیمی انتقال داده شده بود و او گفته بود اگر مشکل من هستم بروم تا سپاهان به مشکل نخورد. ما صحبت‌هایمان را با هم انجام دادیم و من رحیمی را دوست دارم و از رسانه‌هایی که به چنین بحث‌هایی دامن می‌زنند می‌خواهم که این کار را نکنند چون این حرفهای خوبی نیست.

تاج همچنین در خصوص خداحافظی مهدی رحمتی از تیم ملی گفت: در مورد این مسئله از خود کی‌روش بپرسید.

سرپرست سازمان لیگ در پاسخ به این سؤال که بدهی پرسپولیس چقدر است، گفت که نمیدانم و اگر هم بدانم، حرفهای نیست که بگویم و مدیران پرسپولیس اگر بخواهند خودشان اطلاع رسانی میکنند.