به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، سید غلامرضا کمانه امروز در شیراز افزود: دو ماه قبل حمید سجادی، معاون وزیر حسب مفاد اساسنامه فدراسیون فوتبال، انتخابات هیات فوتبال فارس را باطل اعلام کرد.

وی ادامه داد: بعد از آن کفاشیان و فدراسیون دلایلی را برای رد این رای اعلام کردند که مستند و قانونی و قابل پذیرش نبود.

کمانه با بیان اینکه تاکنون هیچ نامه یا ابلاغی در خصوص تغییر نظر فدراسیون و پذیرش نظر وزارتخانه مبنی بر ابطال انتخابات هیات فوتبال فارس به اداره ورزش و جوانان استان اعلام نشده است، گفت: اگر اتفاق جدیدی افتاده باید سریعا به ما اعلام شود.

وی در عین حال گفت: فعالیت های هیات فوتبال یک فعالیت جاری و تداوم دار است و نمی توان آن را متوقف کرد، اداره کل ورزش و جوانان نیز در راستای متوقف نشدن پروسه فعالیت ها هرگونه همکاری که لازم بوده و هست انجام داده و می دهد.

کمانه با بیان اینکه با تمام افراد و اعضای هیات فوتبال فارس در خارج از مناصب و مراحل اداری و رسمی، دوست بوده و هست و مراوده دوستانه داشته و دارد، گفت: مسایل دوستانه و روابط دوستانه با مراودات اداری متفاوت است، در مراودات اداری همه باید از قانون تبعیت و تمکین کنیم، قانون هم رای به ابطال انتخابات هیات فوتبال فارس داده است.

وی تاکید کرد: فدراسیون فوتبال و در راس آن آقای کفاشیان در این خصوص باید پاسخگوی وزارتخانه و سازمان بازرسی باشند، مسئولیت اجرای رای وزارتخانه با فدراسیون است.

کمانه همچنین در خصوص اظهارنظرهای انجام شده توسط مربیان تیم های مختلف لیگ برتر فوتبال پیرامون ورزشگاه شهید دستغیب، به ایسنا گفت: زمانی ایراداتی به ورزشگاه حافظیه گرفته شد که تمام آن ایرادها را براساس آخرین استانداردها و علی رغم وجود تمام تنگناهای مالی با همراهی و همکاری موثر و مداوم استانداری فارس، برطرف کردیم.

کمانه با تصریح اینکه امروز ورزشگاه حافظیه شیراز و زمین چمن این ورزشگاه آماده میزبانی تمام بازیهای لیگ برتر فوتبال است، گفت: ما سعی کرده ایم شرایط برای تیم فجر شهید سپاسی به گونه ای باشد که از تمام مزایای میزبانی در مسابقات درون خانه استفاده کند، اما اگر درخواستی از سوی این باشگاه برای استفاده از زمین ورزشگاه حافظیه باشد، اجابت خواهیم کرد.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس با تاکید براینکه چمن ورزشگاه حافظیه اکنون یکی از استانداردترین زمین های بازی در کشور به شمار می رود، گفت: چمن این ورزشگاه در بازی فجر و پرسپولیس به دلیل تازه بودن مقداری آسیب دید که بلافاصله اصلاح شد و اکنون استقامت لازم در این چمن وجود دارد.

کمانه گفت: بیان برخی مطالب و دامن زدن به برخی موضوعات خصوصا از سوی باشگاه فجر و مسئولان تیم فوتبال فجر شهید سپاسی، کم لطفی در مقابل تلاشهایی است که بخش فنی اداره ورزش و جوانان فارس برای آماده سازی ورزشگاه های شهید دستغیب و حافظیه به صورت شبانه روزی انجام داده اند.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس همچنین در خصوص وضعیت باشگاه برق شیراز نیز گفت: شخصا با تمام اعضای هیات مدیره این باشگاه صحبت کرده ام، قرار بود جلسه ای هم برگزار شود که تاکنون برگزار نشده است.

کمانه با تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه از هیات مدیره و باشگاه برق شیراز، گفت: باید همه تلاش کنیم و با پرهیز از دامن زدن به حواشی، مسیر را برای رشد و بالندگی دوباره تیم ریشه دار برق شیراز هموار کنیم.

وی با انتقاد از طرح برخی موضوعات از سوی افراد مختلف، تاکید کرد: طرح این موضوع که مخارج یک باشگاه از محل فروش نارنج تامین می شود، اول جای گلایه دارد و دوم اینکه مگر می توان مخارج میلیاردی یک باشگاه را از محل فروش نارنج تامین و پرداخت کرد.

کمانه گفت: از طرفی دوستان بگویند مگر فروش نارنج اشکالی دارد، آیا باید اجازه بدهیم نارنج های سر درخت به دلیل اینکه این درخت ها درون محیط باشگاهی است و ممکن است عده ای شایعه ایجاد کنند، روی درخت خشک و نابود شود؟

وی تصریح کرد: باید همه دست به دست هم بدهیم تا ورزش فارس در جایگاهی درخور و شایسته قرار گیرد و این یک نیاز و ضرورت به شمار می رود و رسانه ها هم در این مسیر بسیار موثر هستند.