خسوس سرمربی تیم‌های ملی و امید شد

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، علی صانعی پس از ناکامیهای متداوم در تیم ملی فوتسال ایران و از دست دادن قهرمانی آسیا و حذف از جام جهانی از سرمربیگری استفعا داد و به دنبال او، عباس ترابیان نیز از ریاست کمیته فوتسال کنار رفت تا وضعیت فوتسال ایران برای مدتی نامشخص باقی بماند. با آغاز به کار سیدرضا افتخاری در کمیته فوتسال، روند انتخاب سرمربی تیم ملی هم شروع شد و "خسوس کاندلاس" اسپانیایی از همان ابتدا مورد نظر رییس جدید فوتسال بود. با این حال مخالفتهایی که با این انتخاب میشد، معرفی این مربی را به تاخیر انداخت.

افتخاری در این بین جلساتی را با تعدادی از مخالفان خسوس برگزار کرد و " پروفسور فوتسال " امروز(دوشنبه) به صورت رسمی از سوی رییس کمیته فوتسال به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال ایران معرفی شد. همچنین دکتر قدرت‌الله باقری به عنوان بدنساز تیم ملی انتخاب و سایر اعضای کادرفنی قرار است از سوی کمیته فنی و با نظر خسوس انتخاب شوند.

هدایت تیمی ملی فوتسال امید را هم خسوس بر عهده خواهد داشت و دستیارانش در این تیم نیز در روزهای آینده انتخاب می‌شوند.

اما نکته جالب سرمربی‌گری خسوس در تیم‌های ملی، موقتی بودن آن است. به طوری که این مربی در صورت پیروزی در دو بازی دوستانه برابر روسیه در تاریخ ۱۶ اسفند سال جاری، در سمتش ابقا می‌شود و در غیر این صورت فرد دیگری برای هدایت تیم ملی انتخاب خواهد شد.

خسوس کاندلاس رودریگو متولد سال ۱۹۵۷ بوده و ۲۳ سال است در رشته فوتسال فعالیت می‌کند. بیشترین فعالیت او در تیم بومرنگ اسپانیا بوده و از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۰ در این باشگاه مربیگری کرده است.

خسوس موفق شده پنج قهرمانی در لیگ اسپانیا و دو قهرمانی اروپا را کسب کند. این مربی همچنین در سال ۲۰۰۹ مدال لیاقت اسپانیا را از پادشاه این کشور دریافت کرده و چهار مرتبه هم به عنوان بهترین سرمربی لیگ برتر اسپانیا انتخاب شده است. کاندلاس همچنین دو بار بهترین مربی سال باشگاه از سوی سایت فوتسال پلنت انتخاب و از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۹ لقب پرفسور تاکتیک را گرفته است.