به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، حمد بن عیسی آل خلیفه این مطلب را در جریان ملاقات با شخصیتها و نمایندگان وزارتخانههای کشور، دادگستری، اطلاع رسانی و امور اجتماعی در کشورهای عربی و نهادهای حقوق بشری و دادستانیهای کل شرکت کننده در دومین سمینار پلیس کشورهای عربی با عنوان "برنامههای حقوق بشر در دستگاههای امنیتی" بیان داشت.

سرلشکر ستاد راشد بن عبدالله‌ آل خلیفه وزیر کشور بحرین در مراسم افتتاح سیمنار یاد شده مدعی اقدامات این وزارتخانه در جهت محافظت از حقوق بشر شد و گفت: ما مقوله محافظت از حقوق بشر را به عنوان یک درس در آکادمی سلطنتی پلیس گنجانده‌ایم.

این ادعاها درحالی مطرح می شود که احزاب و جمعیت های مخالف در بحرین و نهادهای حقوق بشر داخلی و بین‌المللی با ثبت موارد نقض حقوق بشر اعلام کرده‌اند که از آغاز اعتراضات مسالمت آمیز مردمی تاکنون در این کشور بیش از ۱۰۰ نفر توسط نیروهای امنیتی شهید شده‌اند.

بحرین از بیش از یک سال و نیم پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته‌اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد‌ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده‌اند.

شواهد سازمان‌های حقوق بشری نشان می‌دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده‌اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگریها همچنان با آمدن به خیابانها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید میکنند.