به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، سرهنگ رحیم محمدی با بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس گزارش های رسیده مبنی بر اینکه چند نفر اقدام به حفاری غیر مجاز در یکی از روستاهای این شهرستان نموده، که عوامل انتظامی با حضور در محل چهار نفر از قاچاقچیان عتیقه جات را دستگیر می کنند.

محمدی در ادامه افزود: در بازرسی این افراد تعداد یکدستگاه بی سیم دستی، یک اصله قمه و یک قطعه سنگ کوچک(ساروج) کشف شد و در ادامه بررسی ها مشخص شد قاچاقچیان یک تخته سنگ عتیقه متعلق به قبرستان تاریخی روستای آس قدیم را نیز در محل دیگری مخفی کردند که با راهنمائی متهمان ماموران موفق به کشف آن شدند.

فرمانده انتظامی کلیبر در ادامه گفت: در این رایطه از رئیس اداره میراثفرهنگی کلیبر دعوت به عمل آمد و وی ضمن تائید قیمتی بودن سنگ ها آنها را با قدمت تاریخی بالا و ارزشمند اعلام نمود. که در خاتمه هر چهار متهم به همراه اقلام مکشوفه تحویل مرجع قضایی شدند.

کشف ۷۰۰ گرم تریاک در میانه

فرمانده انتظامی شهرستان میانه آذربایجان شرقی از کشف ۷۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک از یک دستگاه سواری ۲۰۶ در ترکمان چای میانه خبر داد.

سرهنگ محمد خشتگر در تشریح این خبر گفت: عوامل پاسگاه انتظامی بخش ترکمان چای میانه در حین گشت زنی در محور ترکمان چای میانه به یکدستگاه سواری ۲۰۶ به رانندگی شخصی به هویت(م - ت) و به سرنشینی خانمی بنام(ز - ر) مشکوک و خودرو را متوقف می نمایند.

وی در ادامه افزود: ماموران انتظامی ضمن حفظ شرایط شرعی و قانونی اقدام به بررسی اولیه کرده و مقدار ۲۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف وضبط می نمایند و به محض وصول خبر فوق یک اکیپ از پلیس مواد مخدر شهرستان به محل اعزام که اکیپ مذکور ضمن بررسی دقیق وسیله مجدا " مقدار ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف که در مجموع مواد کشف شده مقدار ۷۰۰ گرم می شود.

دستگیری چهار سارق حرفه ای در ورزقان

فرمانده انتظامی شهرستان ورزقان آذربایجان شرقی از دستگیری دو نفر به جرم سرقت مصالح ساختمانی و دو نفر دیگر به جرم سرقت سیم برق در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی وقوع سرقت مصالح ساختمانی از ساختمان های در حال احداثو مصالح فروشی ها، بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ کاظم خواجوی افزود: با کسب اطلاعات از منابع و پس از انجام یکسری کارهای اطلاعاتی، دو نفر سارق به هویت های معلوم، شناسایی و دستگیر شدند و به چند فقره از سرقت های انجام شده از مصالح فروشی ها، ساختمانهای نیمه کاره و کانکس ها اعتراف کردند.

سرهنگ خواجوی همچنین از دستگیری سارقان سیم و کابل برق خبر داد و گفت: در پی وقوع سرقت سیم برق در سطح حوزه استحفاظی عوامل پلیس آگاهی با بکارگیری منابع و با انجام کاراطلاعاتی و تلاش شبانه روزی پرسنل آگاهی، دو نفر به نامهای،(س. م) و(ح. ا) شناسایی ودستگیر شدند که در بازرسی تعداد ۲۱ کلاف سیم های مسی با عایق های سوزانده شده با اندازه ونمره های مختلف کشف و ضبط نمودند.

اجرای طرح جمع آوری موتورسیکلت های متخلف در مراغه

در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مقابله با موتور سواران متخلف ۱۸ دستگاه موتورسیکلت متخلف در شهرستان مراغه آذربایجان شرقی توقیف و روانه پارکینگ شد.

سرهنگ عیسی هاتفی در تشریح این خبر گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف رضایتمندی شهروندان و برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف با مشارکت و همکاری کلیه واحدهای انتظامی در شهرستان مراغه اجرایی شد.

وی افزود: در این طرح ماموران انتظامی شهرستان در چندین نقطه از سطح شهر موفق شدند تعداد ۱۸ دستگاه موتورسیکلت متخلف با تخلفاتی از قبیل حرکات نمایشی ، نداشتن کلاه ایمنی و مدارک لازم، مزاحمت برای نوامیس را توقیف و به پارکینک منتقل کنند.