محسن رضایی: هیچ‏کس حق عوام‏فریبی و دروغ ندارد

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، محسن رضایی امشب در همایش اقتصاد مقاومتی که با حضور امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی، شماری از مسئولان محلی و جمع کثیری از مردم در مسجد جامع بومهن برگزار شد، اظهار داشت: منظور از بیان اقتصاد مقاومتی، ریاضت اقتصادی نیست.

وی ادامه داد: منظور رفع فقر، بیکاری و گرانی در سایه اجرای این طرح است تا با فشار اقتصادی، مشکلی برای مردم پیش نیاید.

رضایی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی مقابله برابر گرانی و بیکاری؛ هر چند ملت ما از چنین چیزها وحشتی در دل ندارد، اما اقتصاد مقاومتی به دنبال چنین مسائلی نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در حال حاضر، تحریم‏های اقتصادی وجود دارد، اما بسیاری از مشکلات از مسائلی مانند خودزنی، خود‏تحریمی و سوء‏مدیریت‏ها نشأت می‏گیرد.

وی افزود: برخی از این مسائل با مدیریت صحیح رفع می‏شود؛ اما لازمه کار این است که مسائلی نظیر توجه به ارزش‏های الهی، زندگی مردم، اقتصاد کشور و اخلاق را جدی بگیریم.

رضایی اضافه کرد: امروز باید به دیروز برگردیم و به نقاطی توجه کنیم که تا به حال به آنها توجهی نکرده‏ایم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: دشمن هم مانند کشتی‏گیرها، زیرخم ما را از همان زانوی زخمی که اقتصاد و زندگی مردم است، گرفته تا شکست‏های پی در پی ۳۰ ساله را تلافی کند.

وی بیان کرد: امروز شرایط ایران آن‏چنان تعیین‏کننده است که اگر غفلتی صورت گیرد، باید روز قیامت پاسخ دهند.

* هیچ کس حق ندارد عوام‏فریبی کند و دروغ بگوید

رضایی یادآور شد: هیچ کس حق ندارد در این کشور با احساسات و افکار عمومی مردم بازی کند، عوام‏فریبی کند و دروغ بگوید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام متذکر شد: ما خوشبختانه انسان‏های فرهیخته و منابع بسیار فراوانی در اختیار داریم و برخلاف جنگ تحمیلی، میدان مبارزه تنها به عده‏ای خاص محدود نیست؛ بلکه مرد و زن و پیر و جوان می‏توانند وارد میدان مقابله با دشمن شوند.

وی ادامه داد: این جهاد دو اثر مهم دارد؛ نخست آنکه زندگی و اقتصاد مردم و خانواده را بهبود می‏بخشد و دوم آنکه دشمن را زمین‏گیر می‏کند.

رضایی اضافه کرد: قصد دشمن این است که با افزایش فشار زندگی و اقتصاد، مردم را با مشکل مواجه کنند تا مردم با ریختن به خیابان‏ها نظام را از پای دربیاورند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: حال اگر با خود ندیدن‏ها، ما را دیدن‏ها، عنایات الهی، توجهات حضرت ولی‏عصر(عج)، صداقت‏ها و یک‏رنگی‏ها دست به دست یکدیگر دهیم، زندگی مردم، اقتصاد کشور و کل نظام از این توطئه بزرگ نجات پیدا می‏کند.

وی ادامه داد: پس چرا نباید به این مهم بها دهیم؟ چرا باید درنگ کنیم؟ چرا نباید از این خواب عمیق بیدار شویم؟

رضایی اضافه کرد: مسائل امروز ما دیروزی نیست؛ مسائل امروز ما امروزی هم است و باید دانست که مسائل دیروز تمام شده است.

*برخی از مسائل دیروز دکانی برای خود ساخته‏اند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نباید در مسائل دیروز ماند؛ هنوز برخی هستند که از مسائل دیروز دکانی برای خود درست کرده‏اند و در حال کاسبی هستند و از توجه همه مردم ما به سال‏های آینده جلوگیری می‏کنند.

وی ادامه داد: سال‏های آینده، سال‏های بسیار مهم و سرنوشت‏سازی است و در این مقطع زمانی، مبارزه ما با غرب تعیین تکلیف می‏شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: حال در این مسیر نزدیک و صعود به قله به هم‏جوشی، اتحاد، جهاد و دست بر زانوی خود گذاشتن نیاز است.

*هر خانه می‏تواند واحدی تولیدی باشد

به گفته دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در جهادهای گذشته عصای معجزه‏آسای ما مردم به ویژه نسل جوان بودند و امروز نیز باید به همین مردم برگردیم.

رضایی اضافه کرد: در این بین نباید هویت خود و انگیزه‏ها را دست‏کم بگیریم؛ اگر می‏خواهیم شهری جدید بنا کنیم، نباید شهرهای قدیمی خود را زیرپا قرار دهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما زمانی بزرگ می‏شویم که خودمان باشیم و هویت، ارزش و سابقه تاریخی خود را داشته باشیم.

وی ادامه داد: بدین ترتیب، مردم و جوانان نسل‏های سوم و چهارم می‏توانند دست روی زانوی خود بگذارند و با استفاده از سواد و انگیزه خود و البته مدیریت و حمایت، کسب و کار و اشتغال راه بیندازند و هرخانه می‏تواند یک تولیدی باشد.

رضایی در پایان اضافه کرد: این شیوه کار در کشورهای شرق آسیا مانند چین و سنگاپور در حال انجام است و هر خانه به عنوان واحدی تولیدی و تجاری، اقتصاد خانوار را تأمین می‏کند