ماجرای محرم ونامحرم بودن کاربران خطوط تصویری

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، شاهین آرپناهی مدیر کل برند و ارتباطات رایتل اظهار کرد: دغدغهای که دوستان در مجلس درباره آن صحبت کردهاند، دغدغهای است که میتوان آن را در ارتباط با هر فنآوری جدیدی که وارد بازار میشود احساس کرد. وی ادامه داد: بحث استفاده صحیح از ۳G نیز به همین شکل است و در این میان باید به این نکته هم توجه داشت که ارتباط تصویری در رایتل برای اولین بار ارائه نشده و پیش از این از طریق اینترنت هم امکان ارتباط تصویری وجود داشته است.

آرپناهی در عین حال اظهار کرد: ‌ اینترنت پرسرعت هم چیزی نیست که از طریق ۳G وارد کشور شده باشد و این تکنولوژی تنها تسهیل کننده کار است. وی در ادامه افزود: منطقی به نظر نمی‌رسد که فردی در برابر خود تکنولوژی‌های جدید موضع‌گیری داشته باشد و برداشت ما هم از صحبت های منتشر شده مطلقا چنین نیست اما به هر حال افراد ممکن است برداشت‌های متفاوت و گاه دغدغه‌هایی در نحوه به‌کارگیری و استفاده صحیح از این فن‌آوری‌ها داشته باشند. مدیر کل برند رایتل همچنین عنوان کرد: در ارتباط با فن‌آوری‌های نوین همواره می‌توان دو نوع برخورد به کار گرفت که یکی از این برخوردها برخورد سلبی است و آن که بگوییم به دلیل آن‌که ممکن است از این موارد استفاده نادرستی صورت بگیرد، دسترسی به آن‌ها را محدود کنیم.

وی ادامه داد: اما می‌توان برای استفاده از تمامی تکنولوژی‌ها بحثفرهنگ‌سازی را نیز پیش گرفت. وی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری یادآور شد: همان طور که ایشان هم اشاره کردند می‌توان پیوست فرهنگی را مورد توجه قرار داد و ما نیز به همین سمت حرکت می‌کنیم. آرپناهی در عین حال گفت: ما در رایتل سعی کرده‌ایم که به سهم خود در تبیین پیوست فرهنگی تلاش کرده باشیم و از اول موضوعات فرهنگی یکی از دغدغه‌های مهم خود ما هم بود و به همین دلیل سعی کردیم همواره در این زمینه اطلاع‌رسانی کنیم و اکنون حتی تبلیغات ما هم به مباحثفرهنگی و اخلاقی توجه ویژه‌ای داشته است.

مدیر کل برند رایتل ادامه داد: یکی از برداشت‌هایی که می‌تواند صورت بگیرد آن است که ما همزمان با توسعه شبکه فرهنگ‌سازی را نیز در دستور کار قرار بدهیم تا بدین واسطه دسترسی مردم همراه با آموزش‌های بیش‌تر باشد که این مساله از دو سال پیش از دغدغه‌های اصلی ما در رایتل بوده است. وی همچنین یادآور شد: امیدواریم به جای برخوردهای سلبی برخوردهای فرهنگی مورد توجه قرار بگیرند اما با این وجود اشاره به چند نکته درباره امکانات و خدمات رایتل نیز ضروری است. مدیر کل ارتباطات رایتل ادامه داد: نکته مهمی که باید درباره رایتل مورد توجه قرار داد آن‌که فعالیت‌های این اپراتور تنها به تماس‌های تصویری محدود نمی‌شود و ما از سرویس‌های تماس‌های صوتی، پیامک، پیامک تصویری، بسته دیتا و اینترنت پرسرعت نیز برخورداریم.

آرپناهی ادامه داد: اما درباره تماس‌های تصویری رایتل هم لازم است که چند شرط برآورده شود. وی از دسترسی هر دو طرف مکالمه به خطوط رایتل و دسترسی به گوشی‌هایی که بتوانند سرویس مکالمه تصویری مبتنی بر شبکه را پشتیبانی کنند به عنوان برخی از شروط لازم برای برقراری این ارتباط نام برد و افزود: ‌ علاوه بر این موارد تازه خود مشترک می‌تواند تماس را به شکل تصویری برقرار نکرده و به شکل صوتی پاسخگو باشد. به عبارت دیگر این خود مشترک است که امکان مکالمه تصویری را برای فرد طرف مقابل ایجاد می‌کند.



وی در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال هیچ الزامی نیست که افراد حتما تمامی تماسهای تصویری خود را پاسخ دهند و این مساله و مواردی از این دست نکاتی هستند که میتوان آنها را با آموزشهای درست و فرهنگسازی برطرف کرد و ما نیز امیدواریم آنها که دغدغه فرهنگی دارند، به دلیل نداشتن این اطلاعات خود و دیگران را از تکنولوژیهای جدید و روز دنیا بینصیب نکنند