به گزارش افکارنیوز حجت الاسلام حسن روحانی در گفتگو با مهر در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه مهمترین چالشهای پیش روی دولت آینده را چه می دانید اظهار کرد: دولت بعد چالش های بسیاری پیش رو خواهد داشت و کار رئیس جمهور آینده بسیار سخت خواهد بود.

مشکلات بزرگ اقتصادی پیش روی دولت آینده

وی افزود: حداقل درباره موضوعات اقتصادی مشکلات بسیار بزرگی پیش روی دولت آینده خواهد بود.

رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سئوال که اولویت های دولت آینده برای شروع بکار چیست؟ تصریح کرد: با شرایط فعلی در خصوص ارز، وضعیت نرخ کالا، اوضاع تجارت خارجی و … معضلات فراوانی در حوزه اقتصادی گریبانگیر دولت آینده است.

وی ادامه داد: در بحثسیاست خارجی مشکلات زیادی وجود دارد که موضوع تعامل با دنیا، اصلی ترین آن است. همچنین در مسائل مالی، مسائل پولی و بانکی، مسائل اجتماعی و در خصوص شکاف های زیادی که بین اقشار جامعه بوجود آمده مشکلات فراوانی داریم که دولت آینده با همه این موضوعات مواجه خواهد بود.

رئیس جمهور آینده راه حل و برنامه عملیاتی داشته باشد

روحانی با تاکید بر اینکه دولت آینده باید برنامه ریزی های بسیاری داشته باشد تا بتواند مشکلات فعلی کشور را حل کند گفت: هر کسی که می خواهد کاندیدا شود و در انتخابات آینده شرکت کند باید برای این مشکلات راه حل و برنامه عملیاتی داشته باشد.

وی در پاسخ به این سئوال که فکر می کنید فضای انتخابات ریاست جمهوری آینده چند قطبی خواهد بود عنوان کرد: نمی دانم انتخابات دقیقا چند قطبی خواهد بود و چه قطب هایی در آن حضور خواهند یافت اما حتما چند قطبی می شود. یعنی اینکه فضای انتخابات آینده دو قطبی نیست.

انتخابات آینده ۲ قطبی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: البته در بسیاری از انتخابات ها بویژه در انتخابات ریاست جمهوری تاکنون فضای انتخابات دوقطبی بوده است اما این بار فضا دوقطبی نخواهد بود بلکه قطعا چند قطبی می شود.

روحانی در پاسخ به این سئوال که فکر می کنید چه تفکر و جریانی پیروز انتخابات آتی باشد اظهار کرد: هنوز خیلی زود است که بگوییم چه کسی و چه جناحی در انتخابات آینده پیروز خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه در شرایط فعلی کشور فکر می کنید کاندیداها برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ چه شعارها و برنامه هایی باید ارائه کنند تا مورد اقبال مردم قرار بگیرند خاطرنشان کرد: قطعا در دولت آینده هر کسی که می آید باید بتواند برای حل مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند راهکار ارائه کند.

زود است بگوییم چه کسی پیروز انتخابات می شود

رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بر این اساس هر کسی که قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری آینده کاندیدا شود باید راه حل ، شعار و گفتمان مناسب داشته باشد اما اینکه چه کسی پیروز می شود از حالا مشخص نیست چرا که باید به انتخابات نزدیکتر شد و فضا را برای پاسخ به این سئوال دید.