کفاشیان: برای رحمتی میانجیگری می‌کنم

به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، علی کفاشیان صبح امروز سه شنبه در پایان نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در خصوص این نشست تصریح کرد: نشست امروز مطلب خاصی نداشت و در خصوص مسائل متفرقه در آن بحث و تبادل نظر شد. مهمترین موضوع امروز پیرامون بازی های همبستگی کشورهای اسلامی بود.

وی در پاسخ به این سئوال که گویا انتخابات هیات فارس ابطال شده است، گفت: انتخابات هیات فارس ۳ - ۲ ماه پیش بود که خودم در آن به عنوان رئیس مجمع حضور داشتم. این انتخابات کاملا درست بود و پس از برگزاری حکم ریاست صادر شد و در حال حاضر هیات استان در حال انجام دادن کارهایش است.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سئوال که گفته می شود وزارت ورزش و جوانان انتخابات هیات فارس را ابطال کرده است، خاطر نشان کرد: وزارت ورزش و جوانان چنین چیزی را اعلام نکرده است. در زمان برگزاری مجمع فارس ایرادهایی گرفته شد که البته آن مسائل منجر به تخلف نبود و نمی توان به دلیل آنها رای ابطال را صادر کرد. ضمن اینکه در این مجمع انتخاباتی من، معاون وزیر ورزش، مدیر کل استان و کارشناسان زیادی نیز حضور داشتند که اکثریت اعضا به رئیس کنونی هیات استان رای دادند و انتخابات کاملا صحیح بود و از نظرم قانونی است.

وی در خصوص تمهیدات فدراسیون فوتبال برای برگزاری دربی خاطر نشان کرد: چندین شهرآورد است که شاهد شرایط خیلی خوبی هستیم. ضمن اینکه شهرداری منطقه کمک کرده است مدعوینی که شب به تهران می آیند پذیرایی شود و تلاش ما این است که این بازی هم در کمال آرامش برگزار شود.

کفاشیان در پاسخ به این سئوال که داور دربی کیست، گفت: کمیته داوران فدراسیون فوتبال قاضی این رقابت را مشخص می کند و من هم تا این لحظه نمی دانم چه کسی داور مسابقه استقلال و پرسپولیس است و اصراری هم برای دانستن آن ندارم. ضمن اینکه نام داور این بازی چهارشنبه یا پنجشنبه از سوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال اعلام خواهد شد.

" ظاهرا نشست تاج و کی روش به بن بست خورده است " رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سئوال تصریح کرد: اولین اولویت ما تیم ملی و سپس جام باشگاه هاست. پس از این دو رقابت های لیگ قرار خواهد داشت. قرار شده است که این تفاهم ظرف ۱۰ روز آینده صورت بگیرد و اگر درمواردی اختلافی وجود داشت شخصا ورود خواهم کرد اما مطمئنم این تفاهم به زودی صورت می گیرد.

کفاشیان در خصوص مشکل ایجاد شده برای رحمتی خاظر نشان کرد: قطعا مهدی رحمتی یکی از بازیکنان ارزنده ما بوده است و نباید فراموش کرد که او در بسیاری از بازی ها درخشان ظاهر شده و عملکرد خیلی خوبی هم داشته باید قدردان او باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: به رحمتی گفتم که باید مثل سرباز باشی. زمانی که کادر فنی تیم ملی به شما نیاز داشت به اردو بیایی. قطعا رحمتی این روحیه را دارد. ضمن اینکه کی روش باید بهترین ها را انتخاب کند. حتما میانجیگری خواهیم کرد که اگر اختلافی هست، رفع شود.

" گویا بحثحضور دانیال داوری و پوشیدن پیراهن شماره یک موضوع کناره گیری رحمتی از تیم ملی بوده است "، کفاشیان در خصوص این موضوع تاکید کرد: این موضوع را دیگر باید کادر فنی تصمیم بگیرد که چه کسی بیاید. قطعا کارلوس کی روش باید بهترین های لیگ و بازیکنان خوب را انتخاب کند. رحمتی یکی از بهترین ها ماست البته ممکن است در یک مقطع او انتخاب نشود اما این مشکلی نیست. همه بازیکنان باید آماده باشند و هر وقت تیم ملی آنها را خواست بیایند.

کفاشیان در پاسخ به این سئوال که آیا شما با بحثاستفاده از بازیکنان دو رگه موافقید، اظهار داشت: این نظر کادر فنی است که بتواند آنها را جذب کنند. کسانی که مقیم ایران باشند یا تابعیت کشورمان را دارا باشند و بتوانند بر اساس قوانین و مقررات در تیم ملی بازی کنند مشکلی در راه حضور آنان نیست.

وی در پایان تصریح کرد: مطمئنا برنامه هایی که کی روش برای تیم ملی داده است در آنها لیگ را هم در نظر گرفته است. حالا اگر یک باشگاه ناچار شود در این برنامه بازی هایی را انجام دهد باید نفرات مد نظر را در اختیار تیم ملی قرار بدهد و از سایر بازیکنانش نیز استفاده کند. بیش از ۹۵ درصد بازیکنان باشگاهی ایران در تیم ملی نیستند. در این مورد چند اختلاف وجود دارد که به کی روش پیشنهاد دادم با مربیان مربوطه جلسه برگزار کرده و حتمی الامکان با آنها به تفاهم برسد.