درخشان: کاری کردند استقلال قهرمان شود

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، حمید درخشان، با اشاره به اینکه در هشت داربی برای پرسپولیس به میدان رفته است، بیان کرد: تیمها در زمان ما شرایط ویژهای داشتند و بازیهای داربی در ورزشگاه شیرودی برگزار میشد که از لحاظ امکانات سختافزاری ضعیف بود. اما داربی بعد از مدتی به ورزشگاه آزادی آمد و ما در این ورزشگاه خاطرات خوبی از بازی با استقلال داریم. نتایجی مثل پیروزی سه بر صفر، یک بر صفر و سه بر یک.

بازیکن سابق پرسپولیس ادامه داد: داربی پایتخت، بازی است که همیشه حائز اهمیت بوده و نتیجه‌اش هم باعثخوشحالی بی حد و اندازه طرفداران می‌شود. به همین دلیل است که مربیان دو تیم، تیم با کیفیت‌تری نسبت به بقیه بازی‌ها را برای این بازی آماده می‌کنند تا ثابت کنند که تصمیم‌شان بهتر است. البته حساسیت بیش از حد داربی باعثشده بعضی وقت‌ها کیفیت لازم را نداشته باشد. با این حال امیدواریم حساسیت‌ها در بازی پیش رو تاثیر نگذارد و بازی خوبی از پرسپولیس ببینیم.

وی همچنین در پیش‌بینی‌اش از نتیجه داربی ۷۶ به ایسنا گفت: فکر می‌کنم پرسپولیس با نتیجه یک بر صفر استقلال را شکست دهد. چون چنین بازی‌هایی نمی‌تواند گل زیادی داشته باشد، مگر در شرایط خاص. همچنین پرسپولیس شرایط خوبی دارد و می‌تواند برنده باشد. البته باید برنده شود!

درخشان همچنین در واکنش به صحبت‌هایی که این روزها مبنی بر توصیه مسوولان در گذشته برای مساوی شدن داربی مطرح می‌شود، تاکید کرد: به هیچ وجه چنین اتفاقاتی نیفتاده و هر وقت به داربی نزدیک می‌شویم، بعضی‌ها این موضوع را مطرح می‌کنند. خودم چند سال بازی کردم و مربی پرسپولیس هم بوده‌ام. پرسپولیس در زمان من بردهای خوبی داشته چون یک مربی دوست دارد با برنده شدن داربی، کارنامه‌اش را کامل کند و اینکه کسی بگوید بازی مساوی شود، حرف بی‌ربطی است چون تا زمانی که من بودم، این حرف‌ها نبود.

وی در ادامه با اشاره به حاشیه‌های داربی سال ۱۳۷۳ توضیح داد: درگیری بین مجتبی محرمی و امیر قلعه‌نویی به وجود آمد که رضا شاهرودی هم اخراج شد. پس از این بازی محرومیت‌های زیادی به وجود آمد و حتی داربی بعد در بندرعباس برگزار شد. به یاد دارم که خاطیان را شبانه گرفتند و دست و بال بسته به جایی بردند و بدون بررسی محرومشان کردند. اصلا درست نیست که شبانه برای بازیکنی محرومیت ببرند. فقط مانده بود که مرا محروم کنند که اگر این طور می‌شد کل تیم را محروم کرده بودند. حتی دکتر تیم، سرپرست و تدارکات را محروم کردند که واقعا حرکت جالبی بود! در کل هفت نفر محروم شدند و آن بازی را هم سه بر صفر به نفع استقلال کردند و این تیم با تساوی که در بازی برگشت گرفت، قهرمان شد. یعنی کاری کردند که قهرمان شود.

درخشان در پایان مطرح کرد: بازی بارسلونا و رئال مادرید زیباترین دیدار فوتبال دنیاست که باید در همه زمینهها از آن الگوبرداری کرد. فوتبال حرفهای دنیا بعضی حرکات تماشاگران ما را نمیپسندد و هواداران ما باید این موضوع را درک کنند. الفاظ رکیک و شعار علیه مدیرعامل، مربی و بازیکنان، جایگاهی در ورزش ندارد. چقدر خوب است که ما به جای بیاحترامی به تیم حریف، انرژی خودمان را روی تشویق تیم خودمان بگذاریم.