به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، نیروهای واکنش سریع زندان حایر به بند هشت این زندان سیاسی حمله کرده و تعدادی از زندانیان را مورد ضرب و جرح قرار داده و وسایل شخصی آنها را مصادره کردند.

این حمله شب گذشته انجام شد و براساس اخبار تایید شده، تنها زندانیان سیاسی در این بند نگهداری می شوند که وسایل شخصی آنها مصادره شده و برخی از زندانیان این بند به سلول برده شده و از تماس محروم شده اند.

منابع حقوق بشر در عربستان پیشتر از مفقود شدن بیش از ۵۰ زندانی در زندان سیاسی حایر در شهر ریاض و احتمال مرگ شماری از آنها خبر دادند.

فعالان درحال تهیه اسامی مفقود شدگان از طریق کمک گرفتن از خانواده‌های آنها هستند و در صفحه یکی از شبکه های اجتماعی از مردم خواسته‌اند که نام بستگان بازداشت شده خود و تاریخ آخرین دیدار یا تماس تلفنی قبل از ۲۵ ماه رمضان گذشته با آنها را بنویسند.

این صفحه اجتماعی که ویژه انتشار اخبار بازداشت‌های خودسرانه است و کاربران زیادی در بین مردم دارد، آورده است: عده‌ای مرده یا معلول شده‌اند و ما این جنایات را ثبت و مستند می‌کنیم.

شمار زندانیان سیاسی در کشور عربستان به حدود ۳۰ هزار نفر می‌رسد که در شرایط دشواری از جمله انواع شکنجه و بدرفتاری قرار دارند.

شهرهای مختلف عربستان از بیش از یکسال پیش شاهد برگزاری تظاهرات برای درخواست جهت آزادی و روی کار آمدن نظامی منتخب برآمده از خواست مردم است که با سرکوبگری رژیم سعودی و کشته یا زخمی شدن شماری از معترضان یا بازداشت و شکنجه آنها روبرو شده است.