به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، مرتضی تمدن پس از جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران اظهار داشت: نمایشگاههای بهاره استان تهران در آستانه نوروز از ۲۵ بهمن الی ۲۱ اسفند کالاهای ضروری مردم را به صورت نامحدود و با قیمت مصوب، عرضه می کنند.

وی ادامه داد: بیش از پنج هزار و ۶۰۰ غرفه برای نخستین بار در نمایشگاه های بهاره استان محصولات خود را در آستانه عید نوروز به مردم عرضه می کنند که تنوع کالا و میزان نیاز مردم به این کالاها در نمایشگاههای بهاره استان تهران مورد توجه قرار گرفته است.

تمدن در ادامه از ذخیره سازی گوشت قرمز و سفید در استان تهران خبر داد و گفت: به دلیل افزایش تقاضای مردم به این محصولات، ذخیره سازی مناسبی در این محصولات انجام شده است.

پساب های تصفیه خانه ری به دشت ورامین و پاکدشت منتقل می شود

همچنین استاندار تهران در پانزدهمین جلسه طرح توسعه کشاورزی استان تهران گفت: ۲۷۸ میلیون مترمکعب از پساب های تصفیه خانه ری به زمین های کشاورزی شهرستان های ورامین و پاکدشت انتقال پیدا می کند.

وی افزود: طول این لوله کشی به میزان ۳۶ کیلومتر و با اعتباری بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان در دست اجراست و در این جلسه، شرکت آب منطقه ای تهران متعهد شده تا یک ماه آینده عملیات اجرایی این طرح را شروع کند.

تمدن با بیان اینکه بیش از ۲۴ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از اراضی تحت پوشش این طرح قرار می گیرد، افزود: با اجرای این طرح سالانه ۶۷ میلیارد تومان درآمد اقتصادی ایجاد می شود و شرکت آب منطقه ای تهران از طریق فروش اوراق مشارکت می تواند با مشارکت سرمایه مردم این طرح را اجرایی کند.

استاندار تهران ادامه داد: پروژه های مختلف کشاورزی در قالب طرح توسعه کشاورزی استان در دهه فجر مورد بهره برداری قرار می گیرد و طرح کشت گل محمدی در شهرستان های فیروزکوه و دماوند از طرح های مهمی است که در ایام دهه فجر افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه شهروندان تهرانی به دلیل نبود زمین کشاورزی در شهر تهران می توانند در شهرستانهای استان تهران تقاضای زمین کشاورزی کنند، گفت: شهروندان ساکن شهر تهران که حایز شرایط طرح توسعه کشاورزی هستند، می توانند برای کار و تولید در بخش کشاورزی تقاضای زمین و امکانات کنند و فارغ التحصیلان بیکار در رشته کشاورزی در اولویت این طرح هستند.

تمدن اضافه کرد: طرح خود اتکایی و افزایش تولید گوشت قرمز سالانه به میزان هفت هزار و ۵۰۰ تن در استان تهران از دیگر مصوبه های مهم این جلسه است.