چگونه یک گوشت سالم را تشخیص دهیم؟!

افکارنیوز: در بسیاری از خورشت ها و البته کباب ها از گوشت استفاده می شود که به عنوان یکی از قوت های اصلی انسان شناخته می شود. گوشت دارای فواید زیادی است ولی در صورت درست انتخاب نشدن می تواند برای بدن بسیار مضر هم باشد.

این درحالی است که تنها با دانستن نکات کوتاهی می توانید بهترین و سالم ترین گوشت را انتخاب کنید.

** برای انتخاب گوشت مرغ و یا سایر پرندگان مانند بوقلمون باید به تردی و آبکی بودن آن دقت داشته باشید. همچنین در هنگام خرید مقداری گوشت را بو کنید تا بوی مطبوعی داشته باشد.

** گوشت پرندگان باید صاف و براق باشد در صورتی که کبودی و یا تغییر رنگ را روی بدن این گوشت احساس کردید از خرید آن خودداری کنید. همچنین نباید هیچ پری به بدن این حیوانات مانده باشد.

** یکی از نکات بسیار مهم در هنگام خرید مرغ توجه به پوست آن است. دقت داشته باشید که روی بدنش تمامی پوست وجود داشته باشد. این باعثمی شود تا خود گوشت سالم مانده باشد.

** برای خرید ماهی به بدن و بوی آن توجه کامل داشته باشید. ماهی های تازه شفاف تر دارند و البته آب شش های آن ها نیز سالم تر است و کمی نیز مرطوب هستند.

** گوشت قرمز را می توانید به صورت بسته بندی و یا باز خریداری کنید که در هر دو حالت باید به رنگ آن توجه داشته باشید. رنگ این گوشت ها باید قرمز تیره باشد و در این صورت است که کاملا سالم هستند.

** نکته دیگری که بای هنگام خرید توجه داشته باشید نبود خون در سطح ماهیچه ها و یا رگ های روی گوشت است. همچنین دقت کنید که سطح آن تمیز و زیاد خشک یا مرطوب نباشد.

** در مورد گوشت قرمز نیز باید به ترد، آبکی و همچنین بوی آن توجه داشته باشید. این موارد اگر در کار هم کامل شوند شما بهترین گوشت را انتخاب کرده اید.