به گزارش افکارنیوز به نقل از ايرنا، اخضر ابراهيمي نماينده ويژه سازمان ملل در سوريه در نشست غير علني شوراي امنيت حضور پيدا کرد و به اعضاي اين شورا گفت وحشت سراسر سوريه را در بر گرفته و هيچ نشانه اي از پيشرفت براي دستيابي به راه حلي براي بحران آن کشور به چشم نمي خورد.

ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه که لحنی ناامید داشت به اعضای شورای امنیت گفت که سوریه در برابر چشمان همه در حال خراب شدن است و شورای امنیت باید برای پایان دادن به خونریزی در سوریه متحد شود.

وی گفت: شاید حکومت سوریه در برابر این بحران دوام آورد، اما مشروعیت آن کمتر و کمتر خواهد شد.
وی تاکید کرد که دو طرف درگیر در سوریه دست به جنایت می زنند.
در پایان نشست غیر علنی شورای امنیت، مسعود خان رییس دوره ای این شورا جلسه امروز را بسیار فشرده توصیف کرد و گفت: اعضای شورای امنیت به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

همچنین اخضر ابراهیمی در سخنانی کوتاه با خبرنگاران گفت: با وجود ناموفق بودن تلاش ها به دنبال کناره گیری از سمت خود و میانجیگری در بحران سوریه نیست.
ابراهیمی گفت: سازمان ملل هیچ گزینه ای جز درگیر بودن در مساله سوریه ندارد و تا زمانی که احساس نکنم حضور من بی فایده است، به ماموریت خود ادامه خواهم داد.

اخضر ابراهیمی افزود: سوریه در حال تکه تکه شدن است و این روند کل منطقه و جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
وی خواستار تحرک شورای امنیت شد و گفت: شورای امنیت باید برای پایان دادن به ترس و وحشت مردم سوریه دست به کاری بزند.

نماینده ویژه سازمان ملل در بحران سوریه همچنین تاکید کرد که شورای امنیت باید هرگونه ابهام درباره ماهیت دولت انتقالی ذکر شده در توافقنامه ژنو را حل و فصل نماید.
اخضر ابراهیمی دیپلمات الجزایری شهریور ماه گذشته به دنبال کناره گیری کوفی عنان به نمایندگی سازمان ملل در بحران سوریه تعیین شد.

کوفی عنان نماینده سازمان ملل در بحران سوریه مسول نظارت بر طرح شش ماده ای شورای امنیت برای توقف خشونت ها در سوریه بود که از سمت خود کناره گیری کرد.
شورای امنیت سازمان ملل در یک سال گذشته به دلیل اختلاف نظر میان روسیه و چین با آمریکا، فرانسه و انگلیس بر سر بحران سوریه دچار دودستگی بوده است.
روسيه و چين تا کنون سه بار قطعنامه پيشنهادي غرب را عليه دمشق که هدف از آن قرار دادن آن کشور تحت بند هفتم منشور سازمان ملل و حمله نظامي به سوريه بود وتو کرده اند