عسگراولادی: سعید جان! توبه کن انشاءالله خوب می‌شوی

به گزارش افکارنیوز به نقل از کیهان، اين مطلب را سعيد حجاريان در مصاحبه با روزنامه اعتماد عنوان كرد. وي در تحليل اظهارات اخير عسگراولادي با بيان اينكه اين اظهارات شخصي است، مي گويد: آقاي عسكراولادي زماني كه من ترور شده بودم و در بيمارستان سينا بودم، بالاي سر من آمد و براي شفاي من حمد خواند. آن موقع من بي هوش بودم. اول اطرافيان برايم گفتند و بعد خود ايشان برايم تعريف كردند. برايم حمد خواند و يك جمله اي هم گفت. او به من گفته بود سعيد جان! توبه كن ان شاءالله خوب مي شوي.

وی می افزاید: حالا غرضم از تعریف کردن این خاطره این بود که بگویم آقای عسگراولادی همیشه چنین موضع گیری هایی داشته اند. یعنی صحبت های اخیرشان درباره سران معترضان انتخابات سال ۸۸ منطبق با روش همیشگی ایشان است. آقای عسگراولادی الان گفته سران معترض بعد از انتخابات سال ۸۸ «فتان» نیستند بلکه «مفتون» بوده اند و چون مفتون بوده اند حالا باید توبه کنند. به نظر من صحبت های ایشان درباره معترضان بعد از انتخابات گذشته شبیه همان اظهاراتی است که بالای سر من در بیمارستان سینا گفت. آنجا هم برای من دعا کرد و هم گفت توبه کن؛ یعنی آقای عسگراولادی آدمی است که وسط می ایستد. اصلاً شخصیت آقای عسگراولادی اینچنین است.

حجاریان درباره موضع علی مطهری می گوید: موضع علی مطهری از آقای عسگراولادی هم بهتر است. یعنی علی مطهری مثل آقای عسگراولادی وسط نیست بلکه بیشتر به سمت اصلاح طلبان متمایل است. اما آقای عسگراولادی مجبور است که وسط بایستد. چون ایشان تحت فشار قرار دارد و اصولگرایان افراطی به او هجوم می آورند.

حجاريان همچنين گفته است: حرف هاي آقاي عسگراولادي ربطي به مؤتلفه ندارد و ممكن است ناشي از يك رؤياي صادقه يا به خاطر سوابق و رفاقت ها باشد.