تاج: فوتبال باید به سمت خصوصی‌سازی برود

به گزارش افکارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهدي تاج سرپرست سازمان ليگ برتر اظهار داشت: من راجع به کيفيت ليگ صحبت نمي کنيم اما اعتقاد دارم طبق قوانين بالا سري ما مثل قوانين afc و قوانين خودمان اگر تيمي امتياز کافي براي صعود به ليگ برتر را بدست آورد امااگر آنها از نظر ورزشگاه ،امکانات مالي ،ماليات و بدهي به بازيکنان شرايط لازم را نداشتند، مي توانيم اجازه حضور آنها را در ليگ برتر را ندهيم و بايد از اين منظر جلوي حضور تيم ها را در ليگ برتر گرفت يعني اگر تيمي از ليگ يک رشد کرد و بالا آمد و امکانات کافي نداشت، مي شود به ليگ برتر نيايد.

وی افزود: بحثاین نیست که برای اجرای این مساله تصمیم من است یا نه بلکه قانون است و قانون باید اجرا شود. مثلا قانون می گوید که همه بازیکنان باید تست پزشکی شوند و ممکن است این قانون توسط بعضی ها اجرا نشود و می خواهیم جلوی این بعضی ها را بگیریم. من می فهم که باشگاه ها در حال حاضر نمی توانند ورزشگاه ۵۰ هزار نفری داشته باشند اما می توانم جلوی این مساله را بگیرم که بازیکن خارجی را با رباط پاره نیاورند که با تزریق آمپول دو بازی انجام دهد و مصدومیت مشخص شود و کل پولش را بگیرد. ما می گوییم نباید یک بازیکن خارجی با یک دلال قرار داد ببندد و وارد لیگ ما شود و بعد بفهمند که بازیکن مصدوم بوده است. خیلی جدی پیگیر این موضوع هستم و اجازه چنین کاری را نمی دهم.

وی در ادامه گفت: برای اینکه باشگاه های ما امکانات خوبی داشته باشند باید خصوصی شوند از نظر من خصوصی سازی بحثدرستی است که اگر این اتفاق بیفتد صاحبان منفعت مراقب دخل و خرج خودشان خواهند بود بهترین راه برای خصوصی سازی این است استادیوم هایی که در استانها داریم، به باشگاه هایی که در این استانها هستند واگذار شوند تا خودشان بلیت فروشی کنند و جایگاه ویژه در ورزشگاه ها بسازند و بلیت فروشی ها الکترونیکی شود.

سرپرست سازمان لیگ اظهار داشت: ما در دربی ۷۶ تهران یک سری از کارها را انجام دادیم درست است که در این دربی حتی یک صندلی هم نشکست و خون از دماغ کسی نیامد و تعداد مصدومان قابل مقایسه با بازیهای قبلی نبود اما بلیت فروشی را نتوانستیم الکترونیکی انجام دهیم چون استادیوم آزادی سامانه الکترونیکی ندارد و مردم نمی توانند از منازل خودشان بلیت بازی را بخرند.

وی تصریح کرد: خصوصی سازی الان تکلیف است و ترجیح نیست و باید یک مدیریت جدی پشت آن باشد تا بتوان باشگاهها را خصوصی کرد دولت باید واگذاری ورزشگاه های استانهایی که یک نماینده در لیگ برتر دارند را جدی بگیرد، مثل ورزشگاه فولاد شهر به ذوب آهن یا استادیوم همدان به پاس همدان یا ورزشگاه هرمزگان به آلومینیوم هرمزگان تا خودشان بلیت فروشی اینترنتی انجام بدهند و تبلیغات و درآمد زایی روز بازی را بگیرد.

وی افزود: روز بازی خیلی در آمدزایی میشود اما به هیچ کس نمی رسد و از آن استفاده نمی شود چون ورزشگاه در اختیار باشگاهها نیست. اگر استادیوم ها در اختیار باشگاهها باشد، دیگر حتی یک نفر هم بدون بلیت وارد ورزشگاه ها نمی شود چون منافع باشگاهها از این راه تامین می شود. در مورد خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس الان صحبت نمی کنم و فعلا باید از باشگاههای شهرستانی شروع کنند و تمرین کنند و بعد به تیم های بزرگ و پر طرفدار برسند.

تاج در پايان گفت:قصد انقلاب کردن در سازمان ليگ را ندارم بلکه حرکتي که ديگران شروع کرده اند را ادامه مي دهم وخيلي جدي پاي آن مي ايستم مي دانم که در اين راه خيلي اذيت مي شوم اما بايد اين کارها انجام شود چون به نفع فوتبال ما است.