به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، حمیدرضا حاجی بابایی صبح چهارشنبه در حاشیه مراسم نواخته شدن زنگ انقلاب که در مدرسه شاهد کوثر برگزار شد، در پاسخ به خبرنگار مهر درباره زمان پرداخت عیدی معلمان گفت: براساس قانون تا پایان بهمن ماه عیدی و حقوق معلمان پرداخت خواهد شد.

وی در پاسخ به این سئوال درباره تعیین تکلیف نظام رتبه بندی معلمان و اینکه در نهایت مجلس این موضوع را تصویب می کند یا شورای عالی انقلاب فرهنگی، توضیح داد: من خیلی به این موضوعات ورود پیدا نمی کنم اما جلسات مشترک خوبی با دبیر عالی شورای انقلاب فرهنگی و کمیسیون آموزش مجلس در مشهد برگزار کرده ایم و موضوعات و مطالب لازم را تقدیم آنها کرده ایم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کمیسیون آموزش مجلس بسیار هماهنگ با آموزش و پرورش است افزود: هیچ اختلاف نظری بین آموزش و پرورش، کمیسیون آموزش و شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود ندارد و هر آنچه را هر کدام از این دو نهاد تصویب و تبدیل به قانون کنند ما اجرا خواهیم کرد.

به گفته حاجی بابایی، پیشنهاد آموزش و پرورش برای رتبه بندی معلمان ۴ مرحله است که شامل مربی - معلم، استادیار - معلم، دانشیار - معلم و استاد - معلم است که امیدوارم هرچه سریعتر موضوع نظام رتبه بندی معلمان به سرانجام برسد.

وی درباره وضعیت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گفت: ۲۵ هزار دانشجو جذب این دانشگاه شده و در حال انجام دادن کارهای اجرایی هستیم ضمن آنکه با توجه به افزایش تعداد دانشجویان در کنکور سال بعد درصدد افزایش هیات علمی این دانشگاه نیز هستیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره عدم پرداخت دستمزد حق التدریسهای معلمان شاهد از ابتدای مهرماه گفت: حقوق حق التدریسها از اول آبان ماه پرداخت نشده و ما درصدد برطرف کردن گرفتاریهای مالی آنان هستیم. البته مشکلات مالی خیلی ارتباط با وزارت آموزش و پرورش ندارد و بسیاری از وزارتخانه های دیگر نیز چنین مشکلاتی دارند.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا حقوق چند ماه به تعویق افتاده آنها را تا بهمن ماه پرداخت کنیم.

حاجی بابایی درباره پرداخت پول پراید معلمان نمونه که تا کنون حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان آن پرداخت شده است توضیح داد: ما پول کامل پراید را به معلمان پرداخت کرده ایم و اگر تعویقی در پرداخت وجود دارد مربوط به استانهاست.

وی درباره وضعیت معلمان مازاد نیز گفت: معلم مازاد به آن شکلی که عنوان می شود وجود ندارد. آموزش و پرورش برای همه معلمان برنامه تعریف کرده که این برنامه ممکن است شامل اضافه تدریس، مشاوره، کمک به مدیر، کارهای فوق برنامه باشد.

وزیر آموزش و پرورش درباره برنامه های روزهای پنجشنبه مدارس تصریح کرد: در روزهای پنجشنبه فوق برنامه در مدارس اجرا می شود. کانون پرورش فکری را نیز به این منظور وارد میدان کرده تا امکان توسعه فعالیتهای فوق برنامه بیشتر شود. من بارها گفته ام پنجشنبه ها مدارس تعطیل نیست و مدیران با توجه به نیازهای دانش آموزانشان می توانند برنامه های پرورشی و تربیتی در این روز بگذارند.

وی درباره اینکه آیا ۵ هزار مربی قرآن شامل قانون استخدام آموزش و پرورش می شوند توضیح داد: این مربیان به صورت کارمعین جذب آموزش و پرورش شده اند