به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، حمیدرضا حاجی بابایی صبح چهارشنبه با حضور در مدرسه شاهد کوثر واقع در منطقه ۱۹ شهر تهران راس ساعت ۹:۳۳ به صورت نمادین زنگ انقلاب را به همراه فرزند شهید زلفی به صدا درآورد.

وزیر آموزش و پرورش سپس در سخنانی به سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: امروز از معلمان و مدیران سراسر کشور قدردانی می کنم چرا که بدون کمک آنها گام نخست سند تحول بنیادین اجرا نمی شد.

حاجی بابایی با اشاره به اهمیت مقطع ابتدایی در بحثآموزش افزود: هر اندازه به مقطع ابتدایی اهمیت دهیم و بیشتر ضرورتهای آموزشی در این مقطع را بشناسیم مشکلات جامعه در آینده کمتر و کمتر خواهد شد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش امروز در مسیر تحول بنیادین قرار گرفته و باید بسیاری از مسایل مدارس را به سمتی حرکت دهیم که کیفیت آموزشی و تربیتی دانش آموزان در بحثتولید علم و فعالیتهای پرورشی قویتر از گذشته باشد.

حاجی بابایی با اشاره به سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد: ملت ایران براساس یک حرکت با رهبری امام خمینی(ره) انقلابی را به ثمر رساند که امروز دشمنان بسیاری دارد.

وی افزود: مردم ایران رژیم طاغوت که وابسته به آمریکا و دیگر کشورها بود را ساقط کرد تا خودشان در سرنوشت شان تاثیرگذار باشند و بتوانند رئیس جمهور و نماینده را خود انتخاب کنند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در طول سالهای پس از انقلاب کشورهای بسیاری از جمله آمریکا در تلاش برای تضعیف مردم و ملت ایران بودند اما هرچقدر آنها در این حوزه تلاش می کردند انقلاب ما قویتر و قدرتمندتر شده است.

وی دانش آموزان را خطاب قرار داد و گفت: ممکن است برخی سئوال کنند که چرا در طول این سالها ایران با آمریکا مشکل دارد و یا اختلاف نظر اما باید بگویم که ایران با هیچ کشوری در دنیا هیچ اختلافی ندارد. آنها دوست ندارند جوانان و دانش آموزان ما در سطح بین المللی بدرخشند و درخشش دانش آموزان ما در عرصه ها بین المللی چه در حوزه علمی و چه در حوزه ورزشی موجب عصبانیت آنها می شود.

به گفته حاجی بابایی، ایران هم اکنون رتبه هشتم را در پیشرفتهای علمی دارد و سهم در تولید علم ۲.۷ درصد است که اینها همگی موجب ناراحتی دشمنان شده و هر روز سعی در سنگ اندازی در پیشرفتهای ما دارند.

وی اظهار داشت: تا زمانی که کشور ما زیر نظر آمریکا و برخی کشورهای دیگر بود میلیونها دانش آموز از سواد خواندن و نوشتن محروم بودند اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی تمامی دانش آموزان به صورت ۱۰۰ درصد مشغول به تحصیل هستند و مدارج علمی را طی می کنند که اینها همگی مرهون رهبری خوب، مردم دانا و قرآن کریم است