افکار گروه فرهنگ وهنر:

دستمزد بازیگران سینما و تلویزیون طی چند سال اخیر محل بحثهای فراوانی شده است. بازیگری برای بازی در سریالی تلویزیونی ۶۰۰ میلیون دستمزد می گیرد و یکی دیگر از به اصطلاح سوپراستارها برای چند دقیقه بازی در فیلم سینمایی حدود ۱۰۰ میلیون در جیب می گذارد و عزیز دیگری ۱۸۰ میلیون تومان برای فیلمی در ژانر دفاع مقدس طلب می کند.

اما این فقط حال و هوای این روزهای سینمای بدحال ماست که تنها خوشحالی اش برای انانی است که رقم های نجومی شان را می گیرند. مجید مظفری در برنامه ای تلویزیونی خاطره ای از بازی در فیلم غریبه و مه بیضایی تعریف کرد که جالب توجه است.

وی در این رابطه گفت: من برای بازی در این فیلم سینمایی قراردادی طولانی با تهیه کننده بستم که رقم قرارداد ۱۵۰ تومان بود که قرار شد در چهار قسط به من پرداخت کنند. وقتی چک اولین قسط من را دادند رفتم بانک که نقدکنم ولی بانک های آن زمان حدود ۱۲ می بستند و ۴ عصر باز می کردند. به همین خاطر پشت در بانک ۴ ساعت نشستم و با خوشحالی اولین قسط را گرفتم و اولین خرجی که کردم خوردن یک پرس کباب کوبیده بود که ۱۵ قران بابتش دادم و برای خوردن آن هم چند کیلومتر پیاده رفتم!

با یک حساب سرانگشتی می شود فهمید که رقم قرارداد مظفری معادل ۱۰۰ پرس کباب کوبیده بوده است.
حال باید با ماشین حساب، رقم قرارداد بازیگران امروز سینما و تلویزیون را بر مبنای پرس های کباب کوبیده حساب کنیم تا ببینیم چند پرس ناقابل می شود.