به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که ما کاری به دولت و مناسبات آنها با ترکیه نداریم، تاکید کرد: از طرف ملت و افکار عمومی ایران به دولتمردان ترکیه هشدار میدهیم، اینها زمانی در مسیر اسلام بودند و سنگ اسلام را به سینه میزنند، یک مرتبه ۱۸۰ درجه برگشتند و دست در دست آمریکا و اسرائیل گذاشتند و رابطه قوی خود با آنها را انکار و مخفی هم نمی کنند.

استاد برجسته حوزه یادآورشد: من تعجب می‌کنم یک دولت چطور با تمام همسایگان خود درافتاده است، با سوریه درافتاده اند و مرتب تروریست‌ها را آموزش می‌دهند و مجهز کرده و به سوریه اعزام می‌کنند تا مسلمانان برادر کشی کنند.

وی اضافه کرد: دولتمردان ترکیه اخیرا با عراق هم درافتاده‌اند و معترضان را دعوت کرده‌اند تا به آنها خط بدهند! کشور عراق حکومت قانونی دارد، ‌ این چه دمکراسی و برنامه‌ای است که ترکیه در پیش گرفته است؟ اینها اخیرا‌ با روسیه هم درافتاده اند و البته نهیب روسیه در مسئله سوریه باعثهراس آنها شد.

آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: ما کاری با روابط دولتی نداریم، ‌اما اعلام می‌کنیم تمام ملت ما در این شرایط با این کارهایی که می‌کنید از شما تنفر دارد.

وی افزود: تاکنون کدام دولت است که با همه همسایه‌های خود در افتاده باشد؟ این چه عقل و منطقی است؟ امیدواریم دولتمردان ترکیه سر عقل بیایند و اختلافات خود با سوریه، عراق و روسیه را با مذاکرات حل کنند؛ این رفتارهایی که انجام می‌دهید به سودتان نیست، ملت شما ملتی با ایمان و مسلمان است و مظاهر اسلام نیز در کشور شما فراوان وجود دارد.

این مرجع تقلید خطاب به دولتمردان ترکیه با تاکید بر این که ملت خود را گرفتار نکنید، افزود: امیدواریم خداوند به همه عقل و درایت و تدبیر کافی عنایت بفرماید.