ثبت ملی ورود امام(ره) به فرودگاه مهرآباد

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، مسعود علویان صدر اظهار داشت: در جلسه شورای سیاستگذاری ثبت ملی که شانزدهم و هفدهم بهمنماه برپا میشود ۲۴۰ پرونده ثبت ملی مورد بررسی قرار خواهد گرفت که حدود ۷۰ پرونده آنها متعلق به ثبت مکان - رخدادها است.

وی افزود: در قانون ثبت آثار، مقوله شأن ملی وجود دارد که در خصوص آثار غیرمنقولی است که وجاهت دارد یکی از این موارد رویدادهای سرنوشت‌ساز تاریخی است یعنی در یک زمان، در یک مکان، بخشی از سرنوشت مملکت متحول شده است.

معاون میراثفرهنگی کشور ادامه داد: این مکان رخدادها می‌تواند درباره شخصیت‌های مذهبی یا افرادی که دارای وجاهت ملی هستند ثبت شود.

علویان صدر از جمله این پرونده های ثبتی برای مکان - رخدادها را مکان ترور مقام معظم رهبری و محل سخنرانی حضرت امام خمینی(ره) در بهشت زهرا(س) عنوان کرد.

به گفته وی از دیگر این پروندهها، پروندههای ثبت محل ترور دانشمندان هستهای در تهران، مدرسه زینبیه تبریز، دانشکده فنی تبریز، مسجد اعظم اردبیل، میدان شهدای اردبیل، فرودگاه مهرآباد تهران (به دلیل ورود تاریخی امام به کشور و وقوع بمبارانهای متعدد) و... که در هر کدام از این محلها اتفاقات خاص تاریخی رخ داده است، به شمار میرود